Monday, September 11, 2006

Å hej och hå...

Jag blir sällan sjuk, men den senaste veckan har varit...bortom all rim och reson. Skyhög feber och en grym förkylning. Jag har märkt att det händer ngt med min personlighet när jag är febrig. Jag blir å ena sidan gråtmild för minsta lilla, och å andra sidan känner jag mig som ett förslaget rovdjur som förutsätter att alla andra att kunna läsa mina tankar- annars dör jag! Noll tolerans med tröga människor etc. Helt galet.
Och till råga på allt skall ju vardagen med arbete och allt vad det innebär ändå fungera. Hm.

Igår släppte febern en smula åtminstone, och jag kunde dricka kaffe för första gången på flera dar. Jag som nästan livnär mig på kaffe i vanliga fall. Jaja....Förkylningar går ju över till slut, det är alltid en tröst.


Jag har iaf bestämt mig för att inte inte inte köpa ett par till Timberlandkängor, de fyra paren jag har får räcka tills vidare.
Jag vet att jag nämnt ngn gång förut i bloggen att jag har rätt mkt skor, och ...ja...det kan man säga att jag har.

Nä, nu skall jag försöka gaska upp mig och se till att bli frisk och mitt gamla vanliga snälla jag igen!

Ha en skön dag alla!

8 comments:

Anonymous said...

årets förkylningsinfluensa är verkligen seg.
krya på dig!
kram

Vanja said...

Din skoreflektion fick mig att fundera över att det är dags för mig att investera i årets nyförvärv från skobutikerna... Det är ju snart höst och då kan jag inte knalla runt i glip-sandaler! Skönt att du börjar piggna till, keep up the good spirit :)

Anonymous said...

hej vännen -
ibland undrar jag om man kan smittas genom bloggar? Blev DUNDERförkyld idag - huga! Efter att ha läst din blogg igår...kanske virus??
Skämt åsido - hoppas du blir bättre snart!!!

Blygisens betraktelser said...

...haha..Tack ni snälla "okända" bloggare.
Ja, den här förkylningen var inget att leka med.
haha, nej "glip-sandaler"? Låter som ngt för stranden på Bahamas eller ngt, inte asfalten i Sthlm så här års.
Nix. Tods och Barbour är det som gällerr nu. Som alltid så här års.

Friska snuv-fria höst-hälsningar på er alla!

Anonymous said...

...tja, själv går jag fortfarande i badsandaler - eller flipflops som jag har lärt mig att det heter...

Blygisens betraktelser said...

haha..Petra Petra...flipflops? VAd har ni för väder där du bor eg.?
Dock- det låter sååå skönt att kunna glida runt i såna ffarande.
Själv struttar jag runt i mina nya Tods. Tredje paret denna säsong. I die! hahaha....

Anonymous said...

Hejsan Blygis,
Long time- no see! Trist att du är risig, men ät mycket c-vitamin så ska du se att det fixar sig. Kängor…ja, jag har köpt ett par stövletter i brunt skinn. Liiiite för hög klack, bara…men skitläckra. Skor, stövlar och kängor är en livsnödvändig passion. Liksom väskor, klockor och skärp. Och läppglans…;-) Au revoir min bohemchica skönhet
//Nilla

Blygisens betraktelser said...

Nilla?????!!

Deeeeeen Nilla? Hahahahahahhaha!

*chockad, glad och rörd*