Thursday, March 05, 2009

Små söta historier

Igår talade jag med mitt livs första kärlek.

Nja, över msn då, men ändå.

Jag var fjorton, han femton.

Det visade sig att han mindes tom första gången vi sågs, hur det nog måste ha sagt "klick" för oss båda. Småstadspojken som föll för storstadsflickan, och vice versa. Med besked ;-)

Än idag står mitt namn med skrivet med röd penna på insidan av en garderob i hans föräldrarhem.

Jag tycker det är så sött. Vi var så oerhört oskyldiga, men ack så kära.

Den åldern, den åldern :-)

8 comments:

Annie - PD said...

Så otroligt rart :D
Jag blir helt nostalgisk!

j said...

åh vad himla fint! små söta historier är högst betydelsefulla och det är i dem det stora kan ta sin början. på insidan av garderobsdörren där det mesta får betydelse.

ha nu en riktigt fin lördag.

Miss Upsey Daisy said...

Det är gulligt och oskyldigt. Undrar vem som skulle kunna var min ungdomsförälskelse..

Frk Fleggman said...

Såna minnen värmer lilla hjärtat, minsann.

ina said...

väldigt fina minnen!

Tova said...

Åh, första kärleken... så jäkla bitterljuvt som i en film ;)

Moa - En magisk purt... said...

Åh, vad fint. Vad känsligt allt var på den tiden. Det var som man andrades en annan luft.

tea said...

vilken mysig liten text!