Monday, February 26, 2007

"Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen" tra la la..

Det är verkligen sköna dagar här i fjällen för mig nu. Ni som varit här vet hur vackert det är dessutom. Jag funderar på att åka ut till en stuga som ligger in the middle of nowhere ute på kalfjället, där man måste borra en vak i isen för att få vatten, men där man kan sitta och elda i öppna spisen, slappa och bara vara. Inte ensam, utan jag tänkte i så fall att vi skulle vara ett par väninnor. Kanske bara jag och en till, jag får se. Tänkte stanna där ett par dagar och ni vet hur det är, man glider runt i samma kläder mest hela tiden, tar en whisky på kvällen, och bara njuter. Har ingen större lust att säga exat var jag är, men K-fjäll någonting kan ju räcka. I Lappland iaf. Messmörets land. Röding, hjortron och en massa palt har jag ätit, bl. a.

Lite kuriosa: Jag har ju bil här uppe och idag körde jag fel. Ett litet stenkast på femton mil. Hahaha.

Å, suck. Sverige är så vackert.

4 comments:

Anonymous said...

Ha det så skönt i fjällen, kära Blygis. Och kör försiktigt !!!
Nalle

SonnyBoy said...

Det låter riktigt härligt det där Blygisen, skönt att komma bort från storstadsdjungeln ibland.
Inte helt omöjligt att "K-fjäll" är samma "K-fjäll" som jag besökte för många år sedan. Det var iofs sommar då, men vackert va det.

Ha det bra

Blancaflor said...

Låter härligt! Jag skulle inte backa för att turista i sverige...det var alldeles för länge sedan.
Ha det så skönt och ät lite palt för mig också.

Produktionsledaren said...

Åhh det låter som värsta drömmen.
Varför gick samhället frammåt, tänk om det bara hade stannat där, gud så romantiskt...jag vill också vara i obyggden.