Sunday, March 16, 2008

Björn-febern har drabbat Blygisen!!!

Två killar som fått mig att le från öra till öra:

Björn Gustafsson när han gjorde Dödslyftet igår på Melodifestivalen hittade jag ingen bild på, och de flesta vet väl hur han ser ut!

När han gjorde "Dödslyftet" till tonerna av E-Types "This-this is the way-this is the way I wanna live" upplevde jag samma gåshudskänsla som när Pigge stod på vingen.






Mr. Pigge Werkelin, när han står på vingen. Här tycker jag personligen att Ted Gärdestads låt "Satellit" passar bäst. Bäst :-)

(Grattis till Charlotte Perelli som vann igår! Jag hejade på dig.)

//Hoppas allt är bra med alla er som tittar in här.

Det är okej med mig, jag är bara lite känslig just nu.

Jag tror jag har PMS. Fick nyss ett sms från min väninna som ej bor i Sverige. Hon har beställt en prenumeration på Antik & Auktion till mig. Och jag börjar nästan gråta. haha... :-)

Fortsatt trevlig söndag önskas er alla!

14 comments:

Blancaflor said...

Ja, visst är Björn G. underbar! Jag vill bädda ner honom och ge honom varm choklad :)
Ta hand om dig!
Kram

Blygisens betraktelser said...

Bädda ner honom och ge honom varm choklad? Haha....Well, jag skulle vilja dra med honom till fjällen och hänga med honom några dagar...
Hehe....men iiiiinget annat! :-)

Jag skall försöka, ta hand om dig du med!

Kram!

Annie - PD said...

mmm, han är så bra kära Björn!
Haha - värst var ni är ordentliga. Vore jag inte gift så... ;)
Antik och auktion är så bra, där kan man stämma av om man lyckats göra fynd eller ej!
Söndagskram till dig härifrån

Blygisens betraktelser said...

Hahaha Annie PD! ;-)

Ja, jag blir så glad för den prenumerationen sååå!

Söndagskram till dig med :-)

Frk Fleggman said...

Trevligt att se att du är "back on blogg"! Det var en glad sak.

Blygisens betraktelser said...

Frkn Fleggman!
Tack! Vad glad jag blir, sitter här o blir generad :-)

Skall hälsa på hos dig med strax.

Ja, det är ett förunderligt fenomen, det här med bloggeriet. haha.

Kram.

PS. såg att din lilla Selma var en Jack Russel? (har ju själv haft en sådan..) Har alltid trott hon var en stor Sankt Bernhard eller så... :-)
DS.

Miss Upsey Daisy said...

Björn är outstanding.

Håller med Annie. Vara så ordentliga? Näee....

Blygisens betraktelser said...

Ja, vi är gott sällskap. Men hör och häpna -igår träffade jag en tjej som inte visste vem Björn Gustafsson var!
Det slutade med att jag stod och försökte imitera honom...herreguuud. hahahaha...
Originalet är bäst.

Frk Fleggman said...

Nähä Blyger, Selma är ingen Jack Russel, hon är en Dansk/Svensk gårdshund!

Blygisens betraktelser said...

Haha...tänk att det var det jag gick och grunnade på igår efer jag lämnat kommentaren!

Hon är väldans söt iaf.

Kram!

Anonymous said...

Syster yster! Pigge-på-vingen, steppandes till Sattelit! Galen tid, galna minnen!

Sköt om dig i livets ruljans.

Sked min herre?

Stor kram från den äkta Blygisen

Blygisens betraktelser said...

Hahahahahahahahahahahah!!!

Precis, mitt alias er ju en hyllning to The Real Deal, nemlisch till Dig, mon Cherie!
Nu har jag rengjort mitt tangentbord, med foljden att jag ej kan skriva vissa tecken.

Sa, du forstod att detta inlagg var en liten blinkning till dig, systeryster.....

Kram sa lange, hoppas innerligt vi kan ses snart.

Smartasmia said...

Aha! Japps - det skulle kunna vara ett klassiskt PMS-fall:-) Ha en bra påsk i a f!

Blygisens betraktelser said...

Haha, visst var det?

Detsamma till dig, Smartasmia!