Friday, March 14, 2008

Ett livstecken

Hej igen alla kära läsare och alla andra livsnjutare i största allmänhet. :-)


Det har varit skönt med ett uppehåll härifrån, men om ni vill veta en tiny tiny hemlis, så har jag smygläst lite på era bloggar då och då! :-)
Man vill ju hålla sig á jour....


Allt är (tack o lov) som vanligt här. (några dödsfall, några husförsäljningar, men inget värre än att man står upp iaf..)

Min kära väninna (hon som helt sonika flög över en helg för ett tag sedan, hon som ej bor i Sverige) ringer stup i kvarten- tidig morgon som sen kväll.
Jag får sms med frågor såsom: "Skulle du vilja testa detta vinet, jag funderar på att ta hem några lådor" eller: "Nu hjärtat, har jag städat och hittat alla våra recept från när vi var i de senare tonåren, mkt kul", eller: "Vilken soffa tycker du passar till det och det", eller: " Nu äntligen är jag hemma igen, var tvungen att stå tolv timmar på flygfältet. Dessa förseningar!", eller: "Skall vi banta ihop? Jag mailar över några recept på smarriga sallader" etc etc etc etc.

Hahaha...tänk att det finns de som heeeeeelt förlitar sig på min goda smak. Det är ju en enorm komplimang...:-)
Å andra sidan är det nog mer som så att vi har en väldigt lik smak vad gäller kläder och eventuellt en del inredning. Absolut inte vad gäller konst iaf, men ganska mkt vad gäller antikviteter.

När jag tänker efter har jag ju faktiskt varit rådgivare till en del smycken hon bär (njae, inte nu när hon är gift då, de ringarna har hon låtit göra själv).

Så, mina dagar rullar på och för er som undrar över hur jag mår så kan jag säga att jag fortfarande förmår njuta av naturen och att jag skrattar ibland.


Jag ringde den kära Revisorn till hennes kontor häromdagen (det sitter fler där ..hehe) och småbabblade, och precis när vi avrundade samtalet frågade jag lite i förbifarten om hon kunde hjälpa mig lite snabbt med en översättning till engelska.

KÖP, SE, STOL, TIO


Jodå.......eftersom det var lite störningar på linjen så fick jag henne att översätta det högt och ljudligt.


Ha en skön dag alla!

10 comments:

Annie - PD said...

Men åh vad kul med ett tecken härifrån! Ta med en låda vin och kom till huset! Jag fixar äggröra :D
kram kram

Blygisens betraktelser said...

Hahahaha!

"En låda" är tjugofyra flaskor för en del, och BIB för andra!
(självupplevt efter att ha bett om en låda vin av en god vän för några år sedan...haha)

Ojojoj, jag skulle definitivt vilja komma över ngn gång, men huuuuuur skulle det gå till? Skall jag sitta där i burka hela kvällen?

Hoppas allt är bra med er!

j said...

vad roligt att få ett livstecken! hoppas att du har en fin fredag rara du.

Blygisens betraktelser said...

Hej kära gulliga Josefine!

Tack så mkt, skall hälsa på hos dig också snart! Lova att du ser till att få en skön helg du med!

Kram på dig, du ljuva flicka.

Miss Upsey Daisy said...

Nu fattar jag!

när jag bytte ut look mot see...

:-)

Blygisens betraktelser said...

Hi hi hi....Gissa om jag skrattade när Revisorn hjälpte mig med översättningen högt och ljudligt på sitt kontor ...hahaha..aj aj min mage...

Blancaflor said...

Hej lilla du!
Vad trevligt att få ett livstecken. Jag hoppas att det inte dröjer för länge tills nästa gång och att du tar hand om dig.
kram

Blygisens betraktelser said...

Godförmiddag Blanca!

Jag hoppas att du har det bra där borta på ditt älskade västkusten, att livet är snällt mot dig.

Det kommer väl ngt livstecken från mitt håll snart igen.


Kram.

Annie - PD said...

Burka är inte nödvändigt! Du kan få låna en hatt som är stor + solglasögon.
24 flarror låter lagom ;D hahaha!

Blygisens betraktelser said...

Å du är för snäll och generös Annie PD! Att du bjuder in mig trots att jag sitter här och drar urgamla torra skämt o allt ;-)

Jag tackar allra ödmjukast för den fina inbjudan!

Kram :-)