Saturday, July 12, 2008

Hittat ny doft!

Ja, ibland har man tur!



Det här med parfymer och dofter, det är ju vääääldigt viktigt für mich. I simply lööööööööv att dofta gott. (Att tala svengelska är också något jag lättsamt gör nuförtiden. Hehe...)



Nåväl.



Jag hade vägarna förbi en härlig parfymdisk för ett par veckor sedan, och hade redan innan bestämt mig för att jag skulle försöka ägna mig lite tid åt att hitta en ny doft.



Man kan ju inte gå runt och leva på gamla dofter forever - nänä.



(Fick min älskade gamla "Must de Cartier" av en väninna i maj. Den som jag letat litegrann efter eftersom den slutade att tillverkas eller säljas för några år sedan. Tanken på att den slutat tillverkas var i mina ögon ett fruktansvärt kulturbrott som jag helt sonika förträngde, jag orkade inte smälta det helt enkelt. För att uttrycka det milt, då. Visst är man en enkel kvinna? ;-)



Jo i alla fall, så hittade jag en uuuunderbar doft, jag gick dessutom nästan rakt på den.



Detta är min nya doft. Skulle nästan vilja ge den tio poäng av tio möjliga, men ...njae... Den får nio av tio! Mkt bra. Som den doftar. Uuuuunderbart. Jag är så kär i doften att jag skulle kunna sova med flaskan bredvid mig!






2 comments:

j said...

tack för dina fina ord rara du. de värmer oerhört. du är en fin människa!

jag har saknat dina ord.

stor kram. hoppas att du har världens finaste sommar.

Blygisens betraktelser said...

Du är då verkligen för söt, Josephine-flickan! Tusen tack för dina snälla ord om mig!
Du skall veta att jag håller tummarna för att du aldrig glömmer bort att känna efter och längta och drömma och skriva så härligt som du gör!

Stor kram tillbaka, och jag hoppas du har det underbart du med!

Puss och kram till dig! (man blir ju på så himla fint humör av dina gulliga ord till mig!!)