Friday, March 02, 2007

Back to basic

Jag har haft det skönt, men det har varit lite intensivt, gott folk. Eller vad sägs om det jag hunnit med att åka: slalom, längd, skoter, häst och släde, hundspann (två eskimohundar drog mig, de är hur coola som helst. Det sägs att man ju inte behöver vare sig GPS elelr andra faciliteter; de nosar sig ju till var isen är svag, hittar själva etc. Ja, det säger sig ju självt eg., som ni nog kan räkna ut själva. Tio mil orkar de gå i taget...bla bla bla. Jag skulle kunna skriva ett vettigare inlägg, men orkar inte just nu. Jag åkte nämligen på ngt annat halvroligt igår, men nu har jag orkat mig upp iaf. Har sörplat Proviva hela natten, och tja, det verkar hjälpa. Nu skall ajg dra över till Norge en snabbis, i morgon åker jag hem. Ja, med bil, så jag har hunnit färdas med lite olika fortskaffningsmedel här. Och då har jag inte använt ngn spark, ngt som är standard här uppe, där de inte sandar som galningar på varenda trottoar!

Måste säga en sak till. Det där med sävliga norrlänningar. Varenda kotte jag stött på har inte velat sluta babbla med mig, så jag fattar inte det där! haha

Skall bli skönt att dra på sig snygga stövlar och lite normala kläder igen! Hahahaha!

Borta bra, men hemma bäst.

Var rädda om varandra och självkalrt slänger jag ut en sedvanlig kram. Of course, darlings!

7 comments:

Anonymous said...

Kram tebax och välkommen åter !
Nalle

Blancaflor said...

Ja, vi har saknat dig! Låter som om du har haft det underbart. Jag skulle verkligen behöva semester.
Kram

Vanja said...

Du verkar ju ha haft det väldans najs uppe bland snögubbarna i norrland :) Slädhund har jag aldrig provat på men det låter lockande... att åka alltstå, inte äta.

Unknown said...

Got You! Nu blev du FÅNGAD minsann. Läs mer på min blogg…

Stora Morran said...

Låter underbart med all snösport! Sävliga norrlänningar är det bästa som finns.

Vart har du tagit vägen?

Anonymous said...

Man får verkligen hemlängtan till Norrland när man läser dina senaste inlägg. Men på samma sätt tråkiga minnen när man läser om provivasörplande...

Blygisens betraktelser said...

Tack alla för vänliga hälsningar!