Tuesday, March 27, 2007

Snart är det påsk igen då....

Och vips! så var det Påsk igen. Den väninnan jag firade påsk med förra året, kommer jag med största sannolikhet inte fira med i år. Dels skall jag resa booooooooort, långt bort, och dels så är hon så in i Nordens ...jobbig. Jag skall väl inte sitta här och tala om andra, men hon är riktig "närig" av sig, vilket jag iofs tycker kan vara en fin egenskap, men hon är bara såå fel fel fel. Umgås med fel slags typer, riktiga as faktiskt, och hon har noll omdöme. Hon och jag har haft en konstig relation i flera flera år, men nu får det vara slut på det. Jag gillar inte killarna hon träffar, och de killar jag träffar (har träffat förr) gillar inte henne. Det har varit hon och jag mot alla andra, ungefär. Jobbigt. Särskilt när hon är så in i Nordens blåst i huvudet och aldrig kan träffa en vettig kille. Sist vi satt och drinkade hemma hos henne kom hon inte ens ihåg vad senaste killen hette som hon var förlovad med. Jo, det är sant, faktiskt. Sen skulle vi ta en helikopter till en fest, men hon lyckades ju skrämma bort min homies-kompis, och kunde inte komma på adressen etc etc, så det slutade med att vi stannade hemma hos henne, vi blev helt enkelt för onyktra för att ta oss iväg ngnstans. . Vi gjorde ett nytt försök dagen efter, men även det urartade till en hemmakväll med annat sällskap. Vi kom inte iväg på fest förrän på tredje dagen. Det är alltid så här när hon och jag skall göra saker, det blir kaos. Gud, jag blir så uttråkad faktiskt när jag tänker på det.

Jag har ansträngt mig för att skriva så lite detaljer som möjligt, inga namn och inga orter, utifall att ngn läser här som lägger ihop ett och ett. Det gör ju också att detta inlägg är lite meningslöst, men jag har iaf gjort ett försök.

På återseende!

9 comments:

SonnyBoy said...

"Särskilt när hon är så in i Nordens blåst i huvudet"
"Umgås med fel slags typer, riktiga as faktiskt,"

Hahahahaah,, Blygisen, du är så bra.

Blygisens betraktelser said...

..hahaha! Känner mig som i "Kejsaren nya kläder", men tusen tack för den fina komplimangen!

Östermalmsräven said...

Hmmm låt mig tänka... Nope jag kan inte komma på vem det är men hon låter urbota jobbig den där damen.

Blygisens betraktelser said...

Hm...känns lite skumt att hänga ut ngn på det här sättet, men jaja....
Vi har "gjort slut" med varandra många ggr förr, men nu är det nog sista gången, faktiskt.


Tids nog, Räven....

/Blygisen

Blygisens betraktelser said...

Alltså, det där med "tids nog" skall inte missuppfattas av ngn. Ber om ursäkt för mitt sätt att låta lite slarvig.

Puman said...

Heeej, Haha, vem är det? Hoppas hon inte läser det inlägget!
btw, du glömde signa:

med vänlig hälsning
Påskhäxan :)

Blygisens betraktelser said...

Hon är bland det snyggaste som travar runt på skyhöga Dior-klackar. Livs-farlig, alltså.

Kram så länge.

//B

Blancaflor said...

Blygisen! Vad skönt att få lite nyheter om dig och ditt liv! Glad påsk!
Kram

Blygisens betraktelser said...

Blanca dearest....

jag skulle till att skriva ett inlägg ifrån där jag nu befinner mig, men jag vet inte om jag skall skrata eller gråta. Först verkade allting så roligt, en nu vill jag bar hem hem hem. Jag är så urbota trött på lappar och allt vad rökt älgkött heter. De vill verka så extremt exotiska, emedans de faktiskt bara är ouppfostrade. Basta. Förstört min sprillans nya bil har ngn gjort också. Gud vad uttråkad jag blir.