Friday, May 18, 2007

Fade to grey

Ja...inte vet jag vad jag skall skriva.

Idag har jag iaf lyssnat på P1, ngt jag kan rekommendera alla som har en tänkande hjärna att göra, eller att komma ihåg att göra. "Jag hatar min handväska", skriven av en kvinna bosatt i N.Y., tror jag, översatt av en svenska och mkt bra berättat av ngn annan. Alltså, ni får väl googla eller vad ni gör, men det var riktigt roligt. Kanske man skall ha prenumererat på "the New Yorker", eller vara lite berest för att kunna sätta sig in, men jag tror det räcker med att vara av det kvinnliga könet. mkt givande. Perfekt att lyssna på medans man gör lite annat.

Efter det ännu ett kvalitetsprogram (absolut inte ironisk), nämligen .....nä,nu minns ajg inte, men ungefär "Stockholm under 1700-talet". Ooooooo.....jag får gåshud. De som känner mig vet att jag satt med öron som badkar.

Ja...dagarna rullar på.

Ja, just det. Det privata. Ja.......haha. Jag går på gym, köper blommor, lagar mat. Precis som alla andra.

Ha nu en skön kväll, och glöm inte bort att krama era nära och kära.

PS. Dagens låt-tips blir Visage- Fade to Grey


Återkommer.

10 comments:

Blygisens betraktelser said...

Nehe. Räven er ju inte närvaraqnde, det vet jag. Men varför kan inte PL o gänget lämna kommentarer?

Puman said...

One man on a lonely platform
One case sitting by his side
Two eyes staring cold and silent
Show fear as he turns to hide...

Det är verkligen bra musik!

Kramisar :)

Blygisens betraktelser said...

Ja, den är sååååå bra.

Kramisar tbx. :)

Stora Morran said...

Jag lyssnade på P1 igår för typ första gången på en förmiddag och jag hörde exakt samma sak. Roligt!

Blygisens betraktelser said...

Men Morran!!! Är det sant! Det var mig sannerligen ett oväntat sammanträffande! Visst var det underbart? Och så bra berättat.

Hoppas allt är bra med dig och att du fått lite färg på nosen.

Puman said...

Hallå hallå!
Var är du bruden? :)

Blygisens betraktelser said...

Hej där Puman!

Jag är i Stockholm! Iaf än så länge..vi får se om vi ses snart!

Kram så länge, och glöm inte bort att ha en rolig helg!

Självklart önskar jag alla som läser här detsamma!

Kram.

Blancaflor said...

Jag älskar P1 och snart börjar sommarpratarna. Hurra! Allra bäst är intromusiken.

Östermalmsräven said...

Jag är närvarande, även om jag antar att jag får en "sen ankomst" i protokollet.

By the way, dagar ska "rulla på" och hänger du på gymet hela tiden så är du fit for fight nu när beach sässongen kickar igång.

Bra där!

Blygisens betraktelser said...

O Blanca, sommarpratarna ja. Och visst är intromusiken allra bäst, iaf heeeelt underbar. Kunde jag, skulle jag budat över ett knippe färska liljekonvaljer till dig. Jaja, du får försöka erinra dig doften.

Haha, Där är du ju Räven! Tja, visserligen hänger jag på gymet, men mest som en trasa över en hög bänk eller ngt. hahahaha..