Tuesday, May 29, 2007

Sköna soliga dagar...

Sommaren närmar sig med stormsteg, det är bedårande vackert ute. Jag går långa kvällspromenader och plockar in några syrenkvistar då och då. Jag är ju en sucker for doftljus, och tydligen skall det finnas några med syrendoft nu, antagligen köper jag väl några sådana då. Japp, jag tänder ljus även sommartid. Gör inte alla det? Jag har svårt att sitta till bords utan tända ljus, bara en sån sak. Egentligen tycker jag bäst om vanliga enkla vita, eller stora blockljus, men även värmeljus går bra. Levande eld, det är huvudsaken. Liv liv....Även bubblor i champagne är liv och därmed vackert.

Sen är det ngt med Stockholm och dess brist på parkeringsplatser. Tydligen har ALLA som bor i stan bil nuförtiden, men inte har de garageplats, nej, utan står ute på gatan. Tänk om man har bråttom in till ngn, och inte hittar parkeringsplats tillräckligt fort. Vad gör man då? Så, jag väntar på bilar med utfällbara långa ben, så att man helt enkelt sonika kan ställa sig ovanför ngn bil som står där man själv vill parkera.

Ja, dessa bekymmer man har. Tills de bilarna kommer får jag väl snurra runt runt, varv efter varv.

Ha en fortsatt skön vecka alla!

/"B"


8 comments:

Puman said...

Det är för få parkeringsplatser darling eller så att Sthlm är ltet för oss. vad säger du? ska vi flytta till NY? :)

PUSSSSSSSSS

Blygisens betraktelser said...

Men jag vill ju bo i Stockholm!
NY är iofs inte helt fel....hehe.

Puuuuuuuuusssssssssssssss tbx.

PS. Skulle vi få äran att supa Rexen under bordet ngn gång? Har du fått ngt svar? hahahaha...

Puman said...

Nej gumman, jag har inte fått svar. Skriv till honom, han har en rolig blogg! :)

(trodde du var en 08?)

Östermalmsräven said...

T A X I

Blygisens betraktelser said...

La Donna Puma,

Jomenvisst är jag 08! Det skall uttalas "Jamen jag VILL ju bo i Stockholm", ungefär. hahaha

Ja, Rexens blogg är skön, har läst den över ett år!

Lö Fox: Tål att tänka på. Jag som skulle vara så ordentlig och inte glida runt i TAXI så mkt mer framöver....ojoj. Så kommer du och leder in mig i fördärvet igen.. jisses.

SonnyBoy said...

Kan inte påstå att jag har blommor hemma allt för ofta, men jag måste hålla med om att syrener doftar härligt.
Parkering i Sthlm är ett sablans gissel. Självklart ska alla parkeringsplatser va upptagna när man har som mest bråttom hem också. Både frustrerande o irriterande. Man har ju åkt några varv runt kvarteren.

Må hväl

Blygisens betraktelser said...

O my god, Sonnyboy, vad underbart att höra av dig igen! Ett sånt märkligt sammanträffande att vi har likadana erfarenheter från parkeringsbeymret. Har du skaffat bil nu?

Må hväl du med, och lova att ta hand om din gamle vän Räven ordentligt när han kommer till Stockholm. Man skall vara rädd om sina vänner!

SonnyBoy said...

Nää du Blygis, jag har dessvärre inte införskaffat bil ännu. Men de snälla personer som då o då skjutsar mig guidar jag gladeligen till Sibiriens allra bästa parkeringar.