Tuesday, May 01, 2007

Snart hemma igen.......

O, en sån galen dag.
Och vad de tjatar på radion om första maj. Jag blir tokig. En gammal dam var i ofs väldigt gullig, hon sade i princip en enda sak: Jag har ONT! ONT!!! Man skall visa sin solidaritet! hahaha...hon var söt den lilla damen, som hade såå ONT! Givetvis klämde hon i med lite Aj Aj mellan ONT också. Jag vet inte vad reportern frågade, men antagligen vad hon gjorde där på torget,varpå hon då som sagt fick ur sig att hon hade ONT !!!! Hennes budskap gick fram till mig, hahahaha..


Igår åt jag en ganska god "löjroms-entré", men matkreatören hade gjort ngn slags rödlöks-timbal, istället för den klassiska finhackade rödlöken, som jag iaf föredrar. Man är en gammal bakåtsträvare, vill ha det som det alltid varit.

Jag känner mig inte lika deppig och ensam som jag gjorde igår, så nu vet ni det.

Jag längtar hem till vår vackra Hufvudstad, och särskilt ser jag fram emot att få träffa en som jag har planerat att laga mat ihop med ngn kväll. Jag har fasan och vildand och allt möjligt i frysen, och praktisk som jag kan vara ibland, tar jag kanske ngt därifrån.

På återseende!

10 comments:

Unknown said...

Fasan & vildand? :-)

Sådana har vi mest i trädgården.

Blygisens betraktelser said...

..hahahaha...jag har Zebra och känguru också, men det har ni väl ändå inte där på Gotland? Och struts också, kom jag på....och hjort o allt möjligt...

Puman said...

Hallå där!
Sthlm har saknat dig! :)

Anonymous said...

Känn dig aldrig ensam, vi finns ju här i burken och undrar varje dag hur du har det:)
Kramelikram
Nalle

Blygisens betraktelser said...

A Puman.Tack, vad söt du är!..Sthlm skall minsann få känna att jag är tillbaka snart. Vet du vad jag skulle önska, om man får önska sig ngt? Jo, att Bistro Jarl får eftermiddagssol på uteserveringen.
kram :)

Blygisens betraktelser said...

Tack kära Nalle! Att jag alltid skall känna mig så dum efter jag klagat...förlåt! jag vill absolut inte gnälla över ngt! Men ...hm.....jag hade hellre velat vara i Sthlm o lite sådär...hehe.

SonnyBoy said...

Blygis>> Zebra, känguru, struts, hjort........
Har du allt det där i din trädgård?
Låter nästan som man kan åka på safari där,. skoja bara,, må hväl

Puman said...

vem tackar nej till uteserveringen på Bistro Jarl? :) - inte puman! *hehe*

Blygisens betraktelser said...

Haha, Sonnyboy...:)

Veeeet Puman, veeeeet...:) En vacker dag ses vi! Kram igen.

Blygisens betraktelser said...

Förresten, så jag hycklar. Jag berömde traktören ngt vansinnigt för sitt nytänkande etc....så mkt skit på så kort tid har jag nog inte fått ur mig på länge. Alltså, å ena sidan älsakr jag modiga människor, å andra sidan kanske jag personligen föredrar ngt annat...bla bla bla.