Thursday, September 27, 2007

Feber-dravel

Här sitter jag i min gamla Paloma Picasso-morgonrock, en knallblå historia med gula månar och stjärnor, eller vad det nu är för ngt. Inte inhandlad i Cannes, som man skulle kunna tro, utan i el Stockholmo. Nä...vänta nu...i Chicago, tror jag det var. Hur som helst, här sitter jag och dricker kaffe och låtsas som jag inte har feber. Har dragits med en fruktansvärd förkylning snart en vecka, och jag har inte tid med det. Jag vill ut på stan, träffa mina vänner, gå till frissan, gå till gymmet, planera middagar med goda vänner, ajg blir tokig av att känna mig helt sänkt av denna förkylning.

Nåväl. Jag har ju iaf tid att inventera min höstgarderob, och kan konstatera: Jag ångrar inte att jag gav bort min klassiska cashmere-kappa från I Blües för ett tag sedan. Nääääääääääädå.
Jag ser fram emot att få köpa en ny, men kanske från Karen Millen-butiken istället. Ngt höstigt och fint. Skulle egentligen vilja ha en tweedkappa, som ser lite för stor ut. Hm...Sen är det alltid kul att hitta hattar som passar till. Jag börjar bli lite trött på min fula som jag dragits med i flera år nu. Usch usch. Hade det varit en fin joddlarhatt från Tyrolen skulle ajg kunna burit den med stolthet, men nu är det ju bara en simpel vanlig hatt från ngn butik. Dags att byta. En stickad mössa kan ju vara fint. En löööööst hängade sådan, ingen Fred Perry-luva hahahahhahaa. Nej, en från Dagmar skulle vara trevligt.

Ja, så här sitter jag och funderar och hoppas på att febern försvinner snart.

Nu önskar jag er alla en fröjdefull helg.

2 comments:

Blancaflor said...

Jag haller ocksa pa att inventera min höstgarderob. Jag behover minst en festklanning for ett brollop i Biarritz i oktober dessutom skulle jag vilja ha en minkstola till. Jag skall passa pa och storshoppa i NY dit jag aker om tre veckor. Underbart!
Angaende mössor sa har jag en sot graddvit basker ifran marc o'polo som brukar aka fram varje host.

Blygisens betraktelser said...

Sounds just lovely!

Jag skall bara bli frisk, sen skall jag också gå på fest!

Biarritz...o my god. Lova att du lägger ut några bilder sen, Blanca!