Sunday, September 23, 2007

Tbe?

Godmiddag.

Det har visst passerat några dagar sen jag skrev senast, så tillåt mig:

Allt är väl med mig, förutom att jag var tvungen att ringa min läkare och be denne ta några blodprov på mig. Jag var lite rädd att jag gått och fått tbe på äldre dar. Jag fann ofta att jag glömde saker och ting, och nu är det inte så att jag glömde småsaker, utan jag glömde faktiskt saker av vikt. Tycker jag. Exempel: Glömde bort att jag faktiskt har två bilar, trodde jag bara hade en. Trodde att jag glömt min Rolex (en jättefin fejk sådan) på båten, men icke. Den låg på bordet bredvid sängen. Glömde bort en släkt-träf i somras. Ser illa ut. ja, sådär höll det på, och jag var ganska säker på att det var tbe jag fått, menar, då hade man ju iaf en diagnos på min glömska. Men nej, jag var frisk som en nötkärna. så lång allt väl då. Känner mig iaf ganska glömsk, men min läkare trodde det berodde på stress, och det är nog tyvärr inte så otroligt att det kan vara det, men nu har jag iaf bestämt mig för att ta det lite lugnt ett tag framöver.

Blev påmind om min glömska idag när jag letade efter saffran, det skall vara "äkta spansk saffran" fr. "Délices de Gascogne", D-holm, och jag bara veeeeeeet ju att jag har några burkar á 1 gr. i skåpen.
Man måste ju ha saffran när man skall göra en kaka som jag tänkt göra till en middag ikväll, nämligen.

Efter lite stökande bland alla specerier, fann jag till slut några burkar( skam den som ger sig) och även en klocka som jag tydligen lagt där.
Antagligen ahr jag tänkt ngt i stil med " bäst lägga klockan här så jag inte glömmer lämna in den på service".

Nä, jag måste nog få lite bättre ordning på saker o ting, och kanske ta lite semester en lååååååång tid framöver.

Ha det så skönt nu allesammans, och glöm inte bort att ha lite roligt också!

2 comments:

Anonymous said...

Vilken tur att det inte var Tbe ! "Glömde att jag hade två bilar", hahahaha. Tack för hälsningen ! Nalle, always Nalle:)

Anonymous said...

Haha...hej hej.
Hm..ja, alltså det ar så att jag skulle behöva vara tvugnen att lämna tillbaka den ena bilen( pga ekonomiska skäl...blä), och jag han deppa i ungefär några minuter, när jag helt plötsligt kom på att jag har ju en till bil! Finemang! Då blev jag sådär härligt glad(och mig själv) igen.

Jaja, lite semester skulle sitta fint however.
Kram!