Monday, February 04, 2008

Måndag morgon

Väninnan dök upp i en taxi tidigare än beräknat, så vi stod och kockade tillsammans i köket, tills hon slutligen ramlade ihop av utmattning i en soffa.
Jag bredde en filt över henne och gav henne en bunt med "Allt i hemmet" och annat smått och gott, tände massa ljus och fortsatte duka dona.

Där låg hon sedan till sent på natten, tills hon tog taxi tillbaka till hotellet. Vi drack Ramlösa till hela middagen, ty jag är inte direkt förtjust i att dricka alkohol två dgr i rad, inte hon heller.

Söndag morgon kom hon hem till mig med packning o allt( var ju tvungen att checka ut innan tolv..) och vi hade ju ..eh..en del löjrom kvar, så vi fick i oss några toasts igen, såg på reprisen av Let´s Dance etc.

Sen tog vi en riktigt härlig långpromenad i underbart snölandskap, talade om huset hon köpt där hon bor, talade om allt allt allt. På sätt och vis kändes det som att dra tiden tillbaka några år, även om det också står klart att mkt mkt vatten runnit under broarna för oss båda under de senaste åren. Jaja..

Ja, sen tog hon en taxi till Arlanda och ringde mig därifrån. Vi ses snart igen, innan sommaren förhoppningsvis.


Nu är det måndag igen och ny vecka.

Hoppas ni haft en skön helg, med lagom dos av bus men riktigt mycket mys!



Kram på er alla!

4 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Jag ogillar också att dricka alkohol två dagar på raken. Det räcker med fredag eller lördag. Eller inget alls...

Blygisens betraktelser said...

Oo jag håller med!

j said...

en helg som lyckas kombinera bus och en massa mys är en bra helg!

underbar måndag önskas!

Blygisens betraktelser said...

Detsamma önskar jag dig, Josefine oh Josefine!