Saturday, February 02, 2008

Lördag afton

Min kära väninna reser hit inkognito, vilket innebär att jag egentligen inte ens tänkt skriva ngt om det här hahaha! Å andra sidan...This is just a blog. (fick en fråga idag om det var så smart att sitta där vi satt igår, eftersom hon är här inkognito. Suck. )


Iaf. Hon har tagit in på hotell, vilket jag tog lite illa vid mig av, för jag vill ju såklart att hon skall bo här, men jaja.

Igår kväll var vi ute på ett mkt trevligt ställe och åt och pratade och pratade och pratade.
Just då kände jag att "jag måste verkligen lägga ned min blogg. det kan ju bli en skandal om det blir känt att ..ehum...jag skriver här." Hehehe....Å andra sidan, jag skriver ju särdeles harmlöst här, det vet varenda kotte som läser här.

Så, där satt vi och språkade om våra familjer, släktingar, ankdammar runt om i världen, resor, galna taxifärder, minnen och åter minnen, och självklart ngn slags recap över våra senaste år.

Vi började självklart med en Cosmopolitan, sen delade vi en flaska vin under middagen, sen drack vi två var Cosmopolitan till innan vi skildes åt för kvällen. Hon åkte till sitt hotell, och jag åkte taxi hem.

Vi bestämde att jag skulle ta taxi till hennes hotell i morse för att vi skulle äta gemensam frukost, så gissa om jag var rädd att försova mig.
Jag vaknade vid sex och spankulerade runt lite, checkade väckarklockan etc, sen somande jag om. Vaknade alldeles försent mot vad jag tänkt mig, men kastade mig i en taxi och for till hennes hotell. Där åt vi en härlig frukost och hade det sååå mysigt så tillsammans med amerikaner och allt vad det var.

Sen ick vi upp till hennes rum för att i lugn och ro sminka oss och göra oss i ordning. Där hade den lilla luringen en hel hög med presenter till mig som jag fick. Bl. a. choklad och läppstift o gud vet allt. Såå kul!

Sen tog vi taxi till ett ställe (kanske NK?) och strosade runt runt runt och shoppade och drack kaffe och sprang på min (vår bådas) lilla älskling Den Galna Konstnärinnan.

Ja, det har varit en heldag och nu sitter jag som bäst och väntar hem henne för ikväll är det min tur att bjuda igen. Jag har laddat med 1/2 kg löjrom bl. a.

Men ärligt talat, vi hade lika gärna kunnat äta ärtsoppa, för vi är verkligen enkla personer.

Men OBS! Jag var på vippen att köpa en päls-jacka idag! Hjälp! Hur tänkte jag? Ajjja bajja på mig!

Ok, nu önskar jag er en fortsatt skön lördagkväll!

3 comments:

Ingrid said...

Lät som två minst sagt trevliga dagar. Hoppas kvällen blir kalas!

Och bra där, hur många gånger på ett år kan man egentligen använda en pälsjacka utan att se overkill ut?
Sedan alla etiska aspekter ovanpå det.

Kram på dig.

Frk Fleggman said...

Åhh vilken myshelg!

Blygisens betraktelser said...

Kvällen var lugn och trevlig, och jag är glad jag inte köpte den där jackan.

Kram tbx på er!