Saturday, December 20, 2008

Tänk om man skulle ta och börja dejta dårå........

Igår satt jag på en restaurant i Stockholm med några goda vänner.

En av mina närmaste vänenr från tonåren, sen en mkt kär vän, en av galleri-ägarna i vår vackra stad, och en gammal vän till honom (gammal menas i detta fall just gammal, närmligen en sisådär sextio-nånting) .

Min tfn ringer som vanligt stup i kvarten, och sms ramaler in, men så ringer en mkt kär person och frågar om jag befinner mig på just den rewstauranten som jag befann mig på.

Javisst, sade jag. Men ...hur i allsin dar kunde du veta det?

Jo, jag fick just ett sms från en kille som sitter där inne och sade attdetta måste vara Blygisen som sitter här.


Just i den sekunden kommer han fram till mitt bord och resten är historia..........


Hehehe....nu skall ni inte tro en massa konstigheter här, men visst var det lite roligt? Hur i hela friden kunde han veta att det där var jag? Det är ju knappast så att jag glider runt på stan i rosa hår eller ngt udda, så det var lite märkligt det där, tycker jag.

Men kul!


Kram på er alla, så hörs vi snart igen.

5 comments:

Blygisens betraktelser said...

Nej stopp, jag orkar inte ändra i inlägget, men jag menar inte ngt alls med att sextio skulle vara gammalt, han sade det själv bara hela kvällen, men sånt där internt framgår ju inte av mina luddrigt skrivna inlägg.

Jaja. Bara så ni vet att jag absolut inte är ngn åldersfascist eller så.

:-D

Blancaflor said...

Vad trevligt att få lite nyheter från dig Blygisen.

Hoppas att du får en riktigt skön jul och ett gott nytt år!

Kram

Blygisens betraktelser said...

Tack Blanca!


Detsamma önskar jag dig!

Kram.

Miss Upsey Daisy said...

Blev det någon dejt... vad hände?

Blygisens betraktelser said...

He he..:-)

Ja, vad hände? Den som det kunde begripa....

Okej jag kan säga som så att han har mitt mobilnummer. Och brukar höra av sig då och då. Vilket jag uppskattar väldigt:-)