Wednesday, August 02, 2006

Bröllop

Lämnade en kommenetar hos Räven om hur fantastiskt fantasilöst jag tycker det är med önskelistor på NK och exempelvis Svenskt Tenn, men att jag har viss förståelse för att det kan underlätta för de med mindre fantasi än vad t.ex. jag har.
Hmpff. Sen kom jag på att det där fick jag äta upp på direkten.
Jag har varit och blivit bjuden på en del bröllop där "fantasin", tålamodet och lojaliteten hos oss gäster (vänner och släktingar) verkligen s.a.s. satts på prov, helt enkelt för att de bestämt att hålla bröllopet så långt utanför Sveriges gränser som möjligt, alternativt i anslutning till ngt jättefint ( dyrt) hotell etc. För att inte tala om när det står som klädsel: "Sommar". Vad det betyder, är ju ganska godtyckligt från en person till en annan. hahaha....

Ja, summa summarum: Bröllop är roligt!

Det blir inget mer från mig idag, har fullt upp med annat.

Ha en skön dag alla.

1 comment:

Blygisens betraktelser said...

Eftersom min mail översvämmas av frågor där man vill att jag skall ge exempel på varför "sommarklädsel" kan vara så vitt skilt från person till person, ger jag här ett exempel.

Jag bar en duvblå Armaniklänning i siden som slutade strax nedanför knäna, djup urringning. Till det ljusgul pashminasjal, högklackade glittersandaletter av märket Cerutti. Minns inte vilken väska.
Vid mitt bord satt en kille med Hawaii-skjorta, shorts och fotriktiga s(k)andaler. hahahaha...
Jag kan ändå tycka att det är soft att skriva Klädsel: sommar.