Sunday, August 27, 2006

Wine on the run

Efter några samtal tfnledes fram o tillbaka, kände vi att det var omöjligt att INTE träffas, revisorn och jag. Hahaha....hon är en sån där människa som verkligen får mig att skratta. Vi lärde känna varandra av en ren slump, för min syster studerade på en skola som ligger vid en sjö i Värmland, och jag var där och hälsade på mellan sejouren i Bryssel etc, och mittt i ett köpcentrum på ett blaskigt café lärde vi känna varandra. Herregud. Ages ago.....

Hon hade med sig en flaska vin hemifrån, som vi hade tänkt ha till maten.
Jag ställde fram varsitt glas när jag hörde henne: Nämen...? Vad är det frågan om? Flaskan var ju öppnad??????
Jag: eh...hur menar du?
Revisorn: Jamen...kolla här...Och så hällde hon upp i sitt glas...Det är ju ...vatten?????

Vätskan såg väldigt genomskinlig ut, det såg jag iaf...
Och då provsmakar hon, och avgör direkt att det ÄR vatten.
Där sitter hon , helt nollställd i ansiktet....då börjar jag bli orolig.
Jag: Men du...det kanske är *** ( hennes man) som ...skojat med dig? Ring hem för sjuttsingen! Det kan ju vara gift i flaskan! ( ja, alltså, om ngn annan hade lagt det däruti)
Iaf....till slut kom de fram till att de hade inhandlat flaskan på ett systembolag i Dalarna, och det måste varit ngn ur personalen som bytt ut vinet mot vatten...

Hon var mest sur för att de hade kånkat den där flaskan med på semester, runt hela Sverige, den hade varit framställd vid middagar etc.....hahahahaha....

11 comments:

Anonymous said...

Hahahaha, men, hahahaha, det var kul!! Snopet!!

Blygisens betraktelser said...

..hahaha! Jadu...och när jag började ponera att det ev var laxermedel i flaskan etc, då höjdes stämningen! Ä, gud en sån kväll....

Anonymous said...

hej - visste inte riktigt om du var densamma som "den blyga" - en annan blogg...nu ser jag att ni är olika personer...
Tack snälla du för dina varma ord - ja, jag tog Helenes död hårt - dels för att jag verkligen tyckt om henne som bloggare - dels för att jag aldrig fick träffa henne som jag hade velat så gärna - och dels och slutligen för denna bröstcancer som jag själv hade i fjol...

Blygisens betraktelser said...

Hej Petra,
nej, jag är ju inte samma som "Den blyga", och min blogg är ju egentlien ingen riktig blogg, tycker jag....ingen röd tråd, ingenting...jaja.

DIn historia du skall berätta låter mkt spännande, jag kommer att komma tillbaka!

Kram igen.

Blygisens betraktelser said...

..haha Gizeliza,
Ja, som vi undrat. Menar, vem gör sånt där för lite vin värt..? 50-60-70 sek? Dåååå började jag bli orolig att det var ngt skumt i flaskan, men det var ju bara hon som provsmakade det...jaja.
Jotack, kvällen var trevlig ändå!

Vanja said...

Jag har lustigt nog råkat ut för en liknande händelse. Men med en BAG IN BOX! Ska aldrig köpa det vinet igen...

Blygisens betraktelser said...

Haha, Vanja! Tänkte just skriva att ni då gick plus på den affären, eftersom ni åtminstone fick ngt drickbart för pengarna, men sååååå snobbish är jag inte. Bag in box-viner är mkt gångbart. Och så räcker de ju sååå länge...hrm hrm. Det finns ju chablis t.o.m. på dessa boxar. såå bra.
Vilken historia!! Ringde ni till Systembolaget och klagade? Det skulle min väninna iaf göra. Jag krävde det. Kan ju finns ngn galning därute.

Vanja said...

Blygis on the run? Länge sen du skrev nåt nu...

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag är inne i en rätt omtumlande period just nu. Dessutom så extremt hemligt att jag inte hittar ngt alls att skriva om.
Men visst, jag skulle kunna skriva att jag åt en god middag idag etc, men...näe.
Jag skall iaf lägga in ngt kort snart igen. Tack för omtanken, som jag tog ditt inlägg som!

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag är inne i en rätt omtumlande period just nu. Dessutom så extremt hemligt att jag inte hittar ngt alls att skriva om.
Men visst, jag skulle kunna skriva att jag åt en god middag idag etc, men...näe.
Jag skall iaf lägga in ngt kort snart igen. Tack för omtanken, som jag tog ditt inlägg som!

Anonymous said...

tack för dina ord!