Wednesday, August 23, 2006

Grundstädning stundas, antar jag.

H-e!!

För en tid sedan lossnade en sten ur en ring jag bär på mig, och jag var nära ett sammanbrott när jag upptäckte det. Uuuuääääääh, varför skall detta hända mig och just nu också? Men det är klart, en olycka kommer aldrig ensam. Allt är ju för j-gt nu ändå.

Förstå då min totala lycka när jag efter ett par dagar finner stenen glimrandes på köksgolvet, och detta EFTER det både dammsugits och torkats där. O, Mama, min sten! Puss puss på den och sedan tejpade jag fast den på en bit tunt papper, och självklart åkte den in i en ask också. Får läman in den när jag har tid, tänkte jag.

Seeeeeen...lade jag den på ett "bra ställe".

Och var det där bra stället är ngnstans, det har jag ingen aning om. Jag har letat och letat, men ger snart upp. "Bra ställen", det är ju en klassiker.

Du får väl hålla reda på karaten, din borgarbracka, som en förstående väninna uttryckte sig.

8 comments:

Unknown said...

Vet en chilenska som inte gillade banker. Hon gömde både pengar och pass på ”bra ställen”, typ hoprullade inne i gardinstänger.

Hon var RIKTIGT dålig på att hitta sina grejor…

Blygisens betraktelser said...

hahaha! Vilken skön dam! Ja, banker, det är ett gissel. Avgifter och räntor och rån.

Anonymous said...

Då ska du utgå ifrån var du befann dig när du hittade stenen. Gå sedan igenom hela händelseförloppet i huvudet så kommer du att komma på vart du la den.
Lycka till.

Blygisens betraktelser said...

O, Nalle Dear!
Jag har gjort det om och om igen flera ggr. Men antagligen inte tillräckligt många. Var äääääääääääär du, min älskade karat? brukar jag locka. Inget svar hitills. O well, tids nog.
Tack för omtanken!

Vanja said...

Ugnen?

Blygisens betraktelser said...

..haha...Nej, ugnen är otänkbart. Den använder jag nästan dagligen. Men det är klart...jag kanske de facto hade lagt den där, och den så småningom "kom ut den naturliga vägen"....spårlöst borta är den iaf.
A...jag får dåndimpen iaf.

SonnyBoy said...

Gå till en spådam. Hon kan nog med hjälp av tarotkorten se vart du har "gömt" stenen

Blygisens betraktelser said...

Mr. Sonnyboy!
Du är ett geni!