Thursday, August 03, 2006

Idag har jag åkt buss. Framför mig sitter ett äldre par, närmare åttio eller ngt.
Den äldre mannen lutar sig mot kvinnan och frågar ( så högt att jag råkar höra):
- Vad var det vi skulle hämta på bankfacket?
- Garantipapperen, säger kvinnan.
-VAD SA DU? frågar mannen, och hinner jag tänka att "Jaha, de två har inte åldrats i takt"...ungefär så.
- Ga-ran-ti-papp-er-en!
-....GA--va?
-Ga-ran-ti-papperen! Hörde du vad jag sade?, frågar kvinnan sin man.
- Ja....garantipapperen.....VAD SKALL VI HA DEM TILL? VILKA GARANTIPAPPER?
- Till hörapparaten.

Vid det här läget sitter jag och försöker hålla mig för skratt, medans tårarna rinner på mig, helt otroligt är vad det är.

Sen sitter de och småpratar med varnadra, när hon till slut nämner någon bra butik medgott kaffe, och frågar om han minns den; vill gå dit också.
- Ja....jo......( han verkar inte ha hört hennes fråga)
Hon: De har ju så god choklad där också!
Han: VA? Är du SÅ GLAD?
Hon: Ja...men jag menar den där butiken, med gott kaffe...och GOD CHOKLAD.
Han: Ja....jo, de har det nog bra.

Hahahahaha....Här klev jag av bussen och torkade tårarna så gott jag kunde. Inte kan man sitta och fnissa på bussen sådär, det är bara att se oberörd ut, och låtsas som om man inte alls hör dem. Men svårt var det.
Gamla strävsamma par. Så gulligt.

5 comments:

Blancaflor said...

Hihihi! Väldigt sött och väldigt "goddag yxskaft". Du får nästan maila det till "Tjuvlyssnat".

Blygisens betraktelser said...

haha....Sitter och läser lite där nu, men jag orkar bara inte göra det. Berättade dock om bussfärden för en väninna, hon höll på att skratta ihjäl sig! "Som ur en film, för böfvelen", som hon sade.
Å, de var såå söta iaf.

Blygisens betraktelser said...

Egentligen sade hon:
Ga-ran-ti-be-vi-set.

(Jag satt och antecknade lite diskret på bussen...hehe)

sandra said...

åh, jag älskar när man råkar tjuvlyssna på någon på bussen! man får höra både det ena och det andra, men det här var ju riktigt roligt!

Blygisens betraktelser said...

Tack så mkt för kommentarer.
Är inte van vid detta.
"B"