Wednesday, August 16, 2006

It´s a Scandal

O, my God!
Jag har äntligen fått verifierat från huvudpersonen själv att ryktet är sant; hon skall gifta sig! När jag fick höra det här på omvägar var jag tvungen att fråga flera ggr på raken om det var ett skämt eller om det var sant. Jojojo, dagens sanning, bedyrade skvallergänget. Jag i min tur berättade det för en annan av barndomsväninnorna, och hennes reaktion var densamma som min; ramlade raklång baklänges. I en vecka har jag försökt tänka tanken ut, sätta mig in i hennes mammas sits etc. Not easy.

För att göra historien kort: När man hör ett avgrundsvrål som får Roslagsbanan ur kurs, är det hennes mamma som just fått höra den glada nyheten.

Slutligen. Jag har talat med huvudpersonen själv, och hon vill det här. Det ä ju ändå huvudsaken, det är hennes liv.

She is and has always been a Rebel Girl.


No comments: