Sunday, April 08, 2007

I stormens öga.....

..kanske amn kan säga att jag hamande i häromdagen. Jag ändrade mina planer i sista minuten, eller dagen, så istället för Frankrike styrde jag kosan norrut. Övernattade i Sundsvall, för att bege mig vidare upp norröver nästa dag. Blev väckt av en mkt mkt orolig person som sade att jag skulle föröska komma iväg innan kl. åtta, helst med en gång, alltså vid sex-snåret. det vankade storm, orkan och allt möjligt. Hade jag riktig otur skulle jag kanske hamna mitt i den etc etc. Jag orkade inte protestera, och jag var ju ändå väckt, så jag begav mig så fort jag druckit kaffe och tankat.

Det visade sig dock mkt riktigt vara en riktig storm, och jag var tvungen att ta in på hotell, vägarna var avstängda, det fanns inte mkt att välja på. Vill tyvärr inte säga vilket hotell det var, men maten var god, (de som känner mig vet att jag tycker just maten är viktig) och "the location" var nog en tiopoängare!

Jag hade en ganska trevlig kväll på ett pga stormen fullsatt hotell, och jag hade turen att träffa två mkt snygga och trevliga homiesar! Wow! Som jag skulle beskriva dem till en väninna dagen efter i tfn: Tänk på bokstaven "V". Hon fattade inte, men det kanske ni gör. Jaja.

Jag var tvungen att stanan där i två dagar, men det berodde nog mest på att jag var sugen på att hänga där i krokarna en dag extra, varför stressa jämt jämt, liksom? Jag kommer nog att återvända dit senare, det är ett mkt populärt fiskeställe.

Vidare körde jag upp till Lappland igår, jag var så sugen på att komma tillbaka hit till the locals, men jag vet inte vad som flög i en tjej igår. Hon lyckade sätta sina klackar i min instrumwentbräda, eller där på passagerarsidan, göra två mkt snygga hål etc. Fhit vad sur jag blev. "Du måste nog åka till en verkstad och be dem fixa det där med sug-kopp" sa ngn . "Nä, men hon måste nog göra det", sa jag. Jag blir sällan sur, men då var jag verkligen irriterad. Kan bero på att hela kvällen var pannkaka för min del, jag längtade bara hem hem hem.

Nåväl. Nu är jag här och jag skall se vad jag hittar på.

Kram alla.

1 comment:

Blygisens betraktelser said...

Ja, självklart är det för skidåkningen jag åkt hit. Vädret är sisådär och jag är dunderförkyld.