Monday, April 09, 2007

Å, man är så upplyst...

Ibland säger jag så dumma saker.

På påskafton satt jag och dinerade med några goda vänner, och vi kom in på det här med varför vi firar påsk etc, ngt vi säkert inte varit ensamma om att ventilera i dessa dagar, om man säger så.

Jag sade: Ja, alltså, Herr Jesus hängde sig väl ...på ...en fredag? Var det inte ...så? Eller ngt i den stilen?

Min väninna blev alldeles stel och frågade: Hängde sig? Hängde han sig, Blygisen? ( och så sprack hon upp i ett avväpnande leende, som fick mig att tänka över vad jag sagt.)


Alltså, hur kan man bara lyckas få ur sig så otroligt oupplysta saker? Jag skäms! Detta, Blanca, skulle vara du det, på en middag med matadorens familj! Hahahaha.....!

( Jag gick i söndags-skola när jag var liten, och jag är inte så himla oupplyst som det kan verka! Jag hade feber, om det kan vara en ursäkt...hrm hrm...)

7 comments:

Puman said...

Haha! Har du förolämpat Herr Jesus? :)

20 armhävningar som straff!! :D

Blygisens betraktelser said...

*illröd*

Jo, jag vet. Jag har ju förolämpat en halv värld! Det är så klantigt så jag bör väl jämställas med Salman Rushdie som skrev Satansverserna och de som ritade nidbilderna av Mohammed eller ngt.

Men Puman, var har du varit hela tiden? Varför försvann du? Rackarns snygga skor du har också!

Vi hörs!

Puman said...

Jag gjorde en mini-Garbo sötnos! du vet "I want to be alone" :)

Men sanningen kan jag berätta någongång när vi träffas!

Visst, har jag snygga skor?? Jag ÄLSKAR skor! Om någon vill hämnas på mig så släng mina skor! *skratt*

Nu ska jag länka dig i min blogg! :)

Blygisens betraktelser said...

Ok, vem vill inte vara ensam ibland! Högst förståeligt.
När jag såg dina skor kom jag direkt att tänka på skillnaden mellan pojkar och pojkar. De som tillåter dig ha hur många skor som helst, och de som irriterar sig på dem. De sista går bort bort bort! Såna petitesser är verkligen inget att gnälla om, liksom!

Men Puman, jag blir uppriktigt generad över att du skall länka min blogg.....men tack för komplimangen. Min blogg.....suck...den är vad den är, inget speciellt, tycker jag.

Tack så väldigt iaf!

Blancaflor said...

Hahaha! Ja det skulle jag ha sagt! Och som du redan har listat ut skulle det ha blivit ramaskri. Matadorens föräldrar går nämligen i kyrkan...varje dag!!

Produktionsledaren said...

Haha men hallå, Barnens bibel kanske var redigerad ifrån ondo?!

Blygisens betraktelser said...

En fråga till Blanca, om du läser här igen, vill säga:
Hur, säg mig, hur behåller man värdigheten efter ett sånt uttalande? Om det hade varit du med matadorens familj, menar jag.