Thursday, July 20, 2006

Badrums-special

I förrgår fick en väninnas katt små efterlängtade kattungar. Tfn gick varm hos mig, jag var tvungen att skriva ned varenda liten sak som hände. Själv var hon alldeles för upphetsad, och upptagen. Ja, jisses vilket drama. Okej, jag erkänner, jag var själv väldigt rörd, och jag ringde dit minst lika ofta som hon ringde hit. Det var jag som en gång i tiden prånglade på henne den katten, så den står mig väldigt nära. Lilla Sötnos. Ja, hon heter så.
Iaf, i vintras/ våras var det inte lika muntert hos min väninna. Sötnos hade en beundrare som stod och "sjöng" vareviga kväll nedanför deras fönster. "Jag går ut och hänger på honom en liten leksaksgitarr snart, och stoppar en röd nejlika i hans mun", klagade hon. Alla som inte fattar att katter har ett kärleksliv kan glömma det nu. Sötnos sov t.o.m. i fönstret, så hon kunde se hans hus.
Nu undrar såklart min väninna om jag vill ha en liten kattunge. Nähedu. Nej tack. Katter är söta och speciella, men jag klarar inte av kattlådor. VAR skall man ställa dem? Jag menar, det är nog ingen slump direkt att det aldrig någonsin står en kattlåda på golvet när det är "Badrums-special" i ngn tidning.

Ha en skön dag alla.

No comments: