Saturday, July 15, 2006

Gud så roligt med denna lista?

Fem saker jag har

i min garderbod: ( vilken av dem? tar den i mitt sovrum)

1. Safarihatt, tropikhjälm, kalla den vad ni vill. Snygg är den iaf! Antik också!
2.Aftonklänningar, långklänningar.
3.Gamla hattaskar fyllda med minnen från förr, såsom brev och fotografier.
4. Alledels för långa gardiner från Svenskt Tenn. (nedpackade)
5. Skor skor skor.

i mitt kylskåp:

1. Crocodile paté with PortWine ( jaaa, ända från Afrika)
2.Pepparotsvisp
3. Ralph Lauren "Glamourous" Daylight, parfym alltså
4. Bregott
5. Ögonkylmask



i min handväska:

1.Cartierplånbok
2.nagelfil
3. kleenex
4.tandpetare
5Clarins lip balm, nr 14

i min bil:

1. en herrans massa bra musik
2. en herrans massa gamla P-boter
3.taxikarta som jag fått av ngn, men aldrig använt
4.säkert, om jag letar noga, gamla hundhår
5.herregud, en massa skor här också.

( ett vänligt ex sade till mig en gång efter han varit och tvättat min bil: men din bil är ingen bil, darling, den är ett överlevnadskit! Jag har bättre ordning i den nu förtiden)

2 comments:

Östermalmsräven said...

Gud vad roligt med din lista, det känns som att du klivit ut i rampljuset på något sätt hehehe. Men honey, måste man ha parfymen i kylskåpet?

Blygisens betraktelser said...

haha..Du är rolig du! Ja, har inte alla flickor sina parfymer i kylskåpet? Egentligen skulle man väl ha en "parfymkyl", eller allra helst, en parfymkällare...hö hö.