Tuesday, July 31, 2007

Riktigt usla köp

Jag tänker ibland på dessa dumma köp man gjort ibland, kanske dåliga affärer eller helt enkelt riktigt usla köp. För ett på veckor sedan köpte jag en mascara- Lancôme 'Fatale". O good lord! En värdelös gummi-borste, som drar med sig så mycket mascara upp att det blir totalt omöjligt att sminka sig, och gå ut på stan med värdigheten i behåll. Jag undrar om det är någon i hela världen som knäckt koden hur den skall användas. Detta är ett dåligt köp, enligt vad jag tycker, ett sånt som får plats i handväskan. kanske jag återkommer med fler exempel senare, såna som är av lite större dignitet. Men den här mascaran förbryllar mig...

6 comments:

Anonymous said...

Hej lilla systeryster! Har gjort en liten recap i din blogg och ser att du håller ställningarna. Ku....l! Glöm inte att hämta kemtvätten så ses vi i Paris! Mamma Mia, hälsa rosenknopparna också! Kramar från /B

Anonymous said...

Hahaha, jadu ibland gör man sina små misstag:)
Ha det
Kram Nalle

Anonymous said...

Hahahahahaha! Kära syster! Jag var på middag igår, när min mobil plingade till. Du må tro att jag höll på att trilla av stolen när jag såg meddelandet från dig! Mitt kära kära hjärta, har du sett såna fina rosor det finns på en viss golfklubb norr om sthlm? Såg även sådana när jag var nere på öland och seglade, mycket vackra och speciella. Och du, B! Revisorn frågar efter dig, vill vi ska gå ut och ta en drink ngn kväll i sommar! jag ringer, mitt hjärta! Kram. Och hej kära nalle! var det en slump att ni båda hörde av er samtidigt? Haha stor kram

Anonymous said...

Meine kleine Schwester, Liebling. Vet ej om du ser detta, men jag har meddelat Revisorn om din återkomst till sverige, och nu har Revisorn i uppdrag att sy ihop något. tydligen fyller jag år snart, vilket jag hade glömt, sånt måste också tas med i beräkningarna, sade Revisorn. Sen har vi ju ' snygg-Lars' som just nu är på väg till advokaten, som har sitt säte på samma gata som den där Bistron ligger, där vi hängt back in the good old days. Å, du ska få en riktig recap sen, Liebling. För, sen har vi ju den lille djurgårdaren...haha. Kram så länge.

Unknown said...

Halloj!
Mascaror har jag inga problem med, jag köper Niveas vattenfast med gummiborste - funkar toppen.

Däremot går jag inte ihop med Electrolux. Typ diskmaskiner och kylskåp. Deras designers och konstruktörer tänker helt ofunktionellt och väljer material som inte håller.

Vår nya tvättmaskin är av märket LG och det är som en smekning att sätt igång den. Man blir glad varje gång. DÄR är det någon som tänkt till!

Anonymous said...

Hej! Låter väldigt trevligt med såna maskiner, tala om köp man är nöjd med. Kan det bli bättre, liksom? Om de inte satte på sig själva, that is. Jaha..här sitter jag och sitter. Kan inte berätta så mycket mer just nu. Som grädde på moset hyrde jag 'Brokeback Mountain' igår kväll. Har sett den fem gånger nu. Som om man inte har nog med hjärtskärande situatiner själv. Iaf, jag tycker mycket om den här filmen, har ej sett den innan. Är ofta två år efter alla andra på sånt. Well, på återhörande! Kram alla och var rädda om varandra.