Tuesday, December 26, 2006

Fanny och Alexander

Blev hämtad vid lunchtid igår, för att avnjuta en enkel lunch med några goda vänner. Det hela slutade iaf med att ngn sade lite senare på kvällen, att här sitter vi som i en scen hämtad ur "Fanny och Alexander". Och...tja, de kanske hade rätt i det. Långbord och kandelabrar, uppklädda barn och glada och full-i-rackarns-vuxna. Sång och glada skratt, en genuint skönt stämning. Bara mys rakt igenom.

Snart stundar nyårsafton, och jag har hunnit ändra mig tusen ggr angående den. Jag får se hur jag gör med den.

Glöm inte bort att ge era nära och kära många gosiga kramar!


Solong!

5 comments:

Stora Morran said...

I löv Fanny & Alexander. Det är så fina miljöer och fina kläder och allt är bara så himla mysigt. Förutom de snuskiga farbröderna dock. De är inte så mysiga!

Puman said...

Jag har hånglat med Alexander (i vuxen-version) när vi gick på KTH!

Han är så söt ;)

Blygisens betraktelser said...

Den filmen är så läbbig att man får mardrömmar, banne mig. Ingmar "Wagner" Bergman...hö hö hö.Jag fattade alltså inte först vad som avsågs när ngn helt plötsligt såg oss som i en scen däruti. Men, det var miljön som åsyftades, ja.

Jasså, det är han? Ja, jag vet fler som hånglat med den mannen...hehe. INTE JAG, DOCK! JAg vill faktiskt bara sitta under min korkek...och dooofta på blommorna. ;)

Blancaflor said...

Jag älskar ocksa F&A. Jag köpte dessutom den till min käre pojkvän och vi avnjöt den pa spanska...

Bertil Guve? Hanglar han? Jag tror inte mina öron.

Blygisens betraktelser said...

..haha. har ingen aning om vad vad pöjkstackarn heter.