Sunday, December 17, 2006

Till Paris, till Paris, skall vi rida på en gris

Konstigt. Det bara liksom sköljde över mig. Jag längtar till Paris. Å andra sidan, det kan man ju göra nästan jämt.
London. Jermyn Street, New Bond Street.
London eller Paris.
Dubai.
Gotland.
Jag har en sån himla längtan efter att åka till Gotland och äta julbord. Tänk er så vackert det är där. Strosa runt på gatorna i Visby, ljusen glimtar inifrån restauranterna. Alla goda gotländska delikatesser. Jag har aldrig ätit julbord där, men tänk så smidigt det är egentligen, med färjan över från Nynäshamn.
Hm..

4 comments:

Blancaflor said...

Jermyn street. Ah..Thomas Pink, TM Lewin... ta mig dit!

Hrmpf, jag kommer att vara i Paris under 8 timmar pa fredag, det är dock inte exakt vad jag vill göra...

Anonymous said...

gud jag får ångest var gång någon talar om att åka till london, paris eller new york.

Puman said...

3 gånger i Paris och fortfarande inte mätt på den staden! ;)

Blygisens betraktelser said...

Men Blanca då! Hm......antar att det inte är i förlovningsärende du skall dit då!

Hoppas ändå du får en skön vistelse..( även om du bara skall skriva på ett par papper eller vad som helst, vad det nu kan vara)

aziz: But why? I don´t understand.

Puman: Då skall du se till att komma iväg snart igen, basta! Eller så får du göra som jag, låna några Frankrike- eller Paris-relaterade filmer och gotta ned dig i soffan tills dess du kommer iväg. ;)