Friday, December 01, 2006

Mamma Mia........

" Hundarna börjar tala mat med varandra..."

(citat ur Lady och Lufsen)

Jippie! Jag har blivit bjuden på Mamma Mia, och skall alltså gå dit med tre av mina favoritflickor! Och det snart! Mamma Mia, jag får en glädjetår. Tack.

Av hänsyn till den personen som bjöd mig vill jag inte skriva mer. Den personen förstår säkert varför. Visst är jag smart? Tack tack.

Tfn ringde nyss.
-Blygisen speaking, svarade jag as usual.
- Är det Borgarbrackan? Är du på Rivieran? (Aha, en flicka jag inte träffat på länge. Kul att hon ringer!)
- Nix. Du då?
- Home at Ö-malm.
- Aha.....


Så, vi bestämde att förgylla kvällen i varandras sällskap.

Och vips, där slutade Blygisen jobba för idag. Skall precis nu skutta ut för en lunch med den donnan.
Hej då för denna gång!

( Vet, mina inlägg är som tagna "out of the blue", men jag KAN inte skriva mer, det skulle vara "piece of cake" att veta vem jag var då, iaf för vissa. Å andra sidan vet jag inte om de hänger runt på bloggar direkt....jaja.)

5 comments:

Vanja said...

Trevligt med en Mamma Mia-afton :) Hoppas kvällen blir kul! Själv sitter jag barnvakt medans min kompis går på föreställningen i 40-årspresent 15/12... ;)

Blygisens betraktelser said...

Hm. Jag skriver antagligen mer luddigt än vad jag behöver. Mamma Mia-aftonen är om ca två veckor. I mona ögon är det ganska snart, eftersom det verkar svårt att få biljetter dit. :)

Blygisens betraktelser said...

Gulligt av dig att vara behjälplig med barnvakteri. Herregud Vanja, vilket ypperligt tillfälle att lära barnet alla ord de INTE får säga, lära de ALLT de INTE får göra etc. Hoppas du tar tillfället i akt!

Vanja said...

Givetvis :D hihi

Blygisens betraktelser said...

hehe! Fasiken vad roligt!