Sunday, December 17, 2006

Muscels from Brussels


Ngt som jag verkligen vill slå ett slag för är, hur präktigt det än kan låta, att träna regelbundet. Egentligen är det ju självklart att man skall se till att odla något eller några intressen, men utöver det rekommenderar jag att röra på sig regelbundet.

Jag går på gym tre-fyra ggr /vecka, men vill absolut bara se "slank" ut.

Såhär sitter jag och ror nuförtiden ett par ggr i veckan, men nu undrar jag om det finns risk för att jag kan utvecklas till ett enormt muskelberg. Är det ngn som har erfarenheter av roddmaskiner, vill jag gärna höra!

Tack på förhand.

4 comments:

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag vet att det stavas "muscles".

ettett2 said...

Beror ju på vad man menar med slankhet. Bredare axlar och ryggtavla bidrar ju till att midjan ser smalare ut tex. Om det nu är en mer vältränad look man är ut efter. Är det "heroine-chick"-idealet som eftersträvas så kan jag föreslå andra "övningar" i krogmiljö. ;)

Ett seriösare svar är att man blir ingen "båddibilder-lookalike" av enbart rodd. Du kan med gott samvete fortsätta med ditt roende. Glöm inte bort styrketräningen bara eftersom den ökar fettförbränningen och på så sätt kan bidra till en slank "look".

Träna lugnt!

Blygisens betraktelser said...

..hehe...Jasså, det kan du föreslå, minsann 111-två-tre..
Rodden är ett alternativ jag kör istället för cykel, som uppvärmning alltså.

Tack för "PT"!

Stora Morran said...

Ha ha ha! En dag sitter du bara där som värsta hulken och undrar hur det kunde gå så här fel!

Shit EttEtt2 är så klart ute med värsta träningsutläggningen. So his domain!