Monday, December 11, 2006

Sååå trött.

Snabb summering av den senaste veckan:
Båtturen var mkt skön, och det var absolut inte kallt! Vi var sex personer och utan att babbla för mkt kan jag säga att vi hade det underbart. Det hela höll på att spåra ur, när det visade sig att kapten ville att vi alla skulle dra ned till Cappen, och det på momangen, liksom. Herregud.

Veckan som följde har varit så in-i-Nordens stressig, jag fattar inte hur jag hinner med allt så galant som jag gör. Höll på att svimma inne på NK i lördags dock, pga trängsel. Handlade mitt kära jul-te, det svarta of course, och lite annat smått och gott, men sen var jag tvungen att skynda ut därifrån, och då är jag ändå en ganska härdad flicka. Det finns ett lite pubertalt uttryck som ngn brukar svänga mig med, och det är: Nä, nu skall Blygisen till NK och göra en plastic burnout. Om det luktar bränd plast på Hamngatan är det bara Blygisen som varit inne på NK bla bla bla. hehe....lite töntigt, men kul.

Tänkte i vanlig ordning avsluta dagen med en eftermiddags-café Dome, men ångrade mig och åkte hem. Bara för att bli utlurad på galej senare på kvällen, ngt som höll på att ta musten ur mig.

PS. När jag ändå är inne på pubertaliteter, så vet jag inte hur det kommer sig, men jag undrar vad Christer Fuglesangs och gängets motsvarighet till 10 000-metersklubben kallas...hm...

Well, på återseende.

7 comments:

Blancaflor said...

Later som om du har det mysigt i julruschen.

Cappen? Cap d'Antibes?

Blygisens betraktelser said...

Alltså, jag har det inte så särskilt mysigt, men man får väl försöka åtminstone!

Ja, typ den Cappen, Blanca! Men, dels är det lätt att sitta och babbla med lite innnaför västen, och dels var det inte aktuellt för mig iaf. Ngn måtta får det lov att vara!

Puman said...

Glöm inte andas gumman.

Kramar :)

Östermalmsräven said...

Plastic burnouts rule.

Anonymous said...

Hejsan lilla raingen,
Skönt att se att du verkar ha det bra…Själv har jag det rätt så trevligt också nuförtiden :-)

Lite parfyminfo…Asså, jag blev så nyfiken på Chanel no 19, jag gillar Chanels makeup. Så jag gick in och frågade på parfymeriet- och den doften är verkligen supergod. Men den är ingalunda ny. Nope, den är typ 35 år gammal. en äkta 70-talare med andra ord.
tjing
/Nilla

Blygisens betraktelser said...

Nilla!

Vad menar du med att du har det "rätt så trevligt nu förtiden"?Hahahahaha.

Så gulligt att du blev nyfiken! Och tusen tack för infot. Jag kände på mig att den inte var ny, men jag orakde inte ifrågasätta parfymeripersonalen. Too good to be true! Men alltså, det är ju bara desto coolare att det är en gammal klassiker, helt i min smak. hehehehe


Puman: Du menar att jag blir andfådd av att gå in på din blogg och läsa? Hupp igen!!! haha

Räven: Nänänänänänänänänänä! Kramar och sånt är bättre! (jaja, det ena behöver inte utesluta det andra)

Blygisens betraktelser said...

Nilla igen: Sååå kul att du lämnar spår i for av en liten kommentar och tanke mellan varven!
We´ll keep in touch, baby!