Thursday, August 16, 2007

The King v/s Surströmming

Veckan min artar sig till att bli en riktig kvalitetsvecka. Väninnan, hon som skall gifta sig nästa sommar, och jag är stora Elvis-fan, och vi har beslutat oss för att ta ett glas champagne till hans ära ikväll, ty det är idag exakt trettio år sedan han så sorgligt och alltför tidigt dog. Men sen, gott folk, har vi ju äntligen vår efterlängtade surströmmingspremiär i dag! Haha... Jag drar mig till minnes när jag skulle bjuda ett engelskt par på denna vår svenska delikatess. Jag var livrädd att burken skulle explodera på flyget, jag skulle bli stämplad som terrorist etc... De bodde nämligen i Marbella, och var goda vänner. För att göra denna dråpliga afton till en kort historia, avslutar jag här med damen i husets kommentar..Hon höll på att storkna, men fick till slut fram, hur ohövlig hon än antagligen kände sig:I..I..I couldnt even give this to my dogs! Haha... Well..edu är iaf gott tycker jag! Hälsningar till er alla!

3 comments:

Blancaflor said...

Surströmming i Marbella! Mycket skall man höra innan öronen faller av! :)

Anonymous said...

Hahaha ! Vilken story. Men surströmming är mums ! Ha det så bra ! Kram Nalle

Anonymous said...

hihihi..... Jag skrattar hjärtligt varje gång jag tänker på det. Men inte kan väl jag vara den enda som släpat med mig sånt ner dit? Tack, jag ska försöka göra så gott jag jan, Nalle dear! Du lovar också att ta hand om dig. Tack!