Wednesday, November 29, 2006

Lagen om alltings djävlighet..

Varning! Detta är inget att läsa om man är känslig.

Efter att jag var klar på första stället, stressade jag ut till bilen igår, bara för att upptäcka att ngt drägg spytt ner min framruta. Men snälla! Hinner konstatera att jag inte har tid att åka till en biltvätt exakt just då. Hoppade in i bilen, satte på vindrutetorkarna, spolade så mkt vatten det gick, men var tvungen att köra iväg, med slafs fastkletat som fördes fram och tillbaka över hela rutan. Menar, om den där vinterkräksjukan slår till helt plötsligt, vilket jag hört att den gör, kan man väl sikta i en buske eller ngt? Suck. Kom fram dit jag skulle, och var tvungen att be om en hink vatten. Och en till. Och en till. Kändes sådääär att stå där i mina fina kläder och göra ngt okänt dräggs jobb, men vad sjutton. Självklart hann jag bli livrädd att jag skulle drabbas av ngn vidrig åkomma också.

Skomakaren hade INTE gjort färdigt mina stövlar ÄN! Bara tre av paren.
Jaja....

Nä, nu är det ny dag, och nu är jag sugen på en Café Dome. Har inte köpt parfymen till mig själv ännu, men tror jag gör det nu. Japp, så får det bli!
Det är jag v-e-r-k-l-i-g-e-n värd!

Tack för mig!

9 comments:

Vanja said...

Men fy faaasen :/ Lider med dig... uäk! Varför GÖR folk så??? Kan inte ens tänka mig att jag skulle vända mig MOT en bil om jag stod i närheten av en när jag skulle spy. USCH.

Blygisens betraktelser said...

Har ingen aning. Har verkligen inte den blekaste. Detta har jag inte ens vågat berätta för min omgivning, helt enkelt av den anledningen att ingen skulle tro mig! Det finns ingen rim och reson alls. Så, det måste varit ett riktigt drägg som gjorde det, om man nu får lov att använda sig av såna uttryck om en del personer.

Men en del av mig vill verkligen veta OM det är ngn som gjort det med vilje. Skulle vara ett nöje att dra ärendet vidare, om man säger så.

Men det är väl bara att rycka på axlarna och inse att det finns folk till allt på denna jord.

Blancaflor said...

Fy vad hemskt! Stackare! Vad konstigt gjort...hur lyckas man kräkas pa rutan?

Puman said...

Okey, det var äckligt! Men Man kan inte låta bli och undra varför din bil?

Jag har varit med om värre saker - men det tar vi en annan gång.

Kram :)

Anonymous said...

Usch och Fy! Det var inte kul. Själv hade jag blivit vansinnig.
Varför på bilrutan?, frågar jag oxå.
Drägg är vad de är.

Blygisens betraktelser said...

Äsch! Det är sååå glömt och långt borta nu!
Jag är riktigt stolt över mig själv, som bara hoppade in i bilen och körde vidare. Det var bara att dra på stereon och tänka på annat.

Tack alla bloggare för kramar och sånt!

Blygisens betraktelser said...

Puman: Låt mig gissa. En repa längs med ena sidan? Fick en fin sån i ett annat land för några år sedan. J-a puckon!

Anonymous said...

Hahahahahahahahaha!!!!!!!

Anonymous said...

compare car insurance
new jersey car insurance
best car insurance company
admiral car insurance
car insurance coverage
buy car insurance online
norwich union car insurance
car
insurance philadelphia

progressive car insurance
direct car insurance
new york car insurance
auto insurance quote
aarp car insurance
aa car insurance
low cost car insurance
car insurance group
allstate car insurance
usaa car insurance
low cost car insurance online
antique car insurance
discount car insurance
buy car insurance
car
insurance philadelphia

cheapest car insurance
auto insurance company
state farm car insurance
geico car insurance
cheap car insurance for young driver
classic car insurance
aig car insurance

http://cheap-car-insurance.quickfreehost.com

Random Keyword: :)
washington car insurance