Wednesday, November 22, 2006

Hallå hela pressen!


Just nu är jag en smula ....hur skall jag uttrycka mig...irriterad. I need a hug!

Hörrö, "Lotta på Bråkmakargatan", du vet vem du är! Om du läser här skulle jag bli glad om du har lust att ses över en liten drink så jag får kyla ned mig en smula. ( visst, jag kan ringa Lotta på Bråkmakargatan, men jag var tvungen att få ur mig det här. Punkt slut.)

Sådärja. Nu har ilskan lagt sig.

Nummer 8 på "att-göra-listan" kanske är att dricka lite glögg, som Vanja föreslog i kommentar på mitt förra inlägg, och eftersom jag nu inte kan hålla mig till jultomten kommer ( haha- om han nu gör det), så nummer blir helt enkelt:

9. Att köpa Chanels No.19. Till mig själv.

Jag köpte YSL "Nu" det för några år sedan, en perfekt vinterdoft, men nu måste jag ha denna nya från Chanel.

Tips: Gör en vanlig sockerkaks-smet, blanda i en tsk kanel, en tsk kardemumma, en tsk nejlika och grädda sockerkakan i små muffinsformar. Klicka i en liten bit gorgonzola i varje en stund innan de är färdiga. MUMS! Perfekt till glögg eller vad man nu föredrar att dricka en vanlig kväll tillsammans med goda vänner.

Bye!

7 comments:

SonnyBoy said...

Det är bara att skrika ut irritationen, brukar kännas bättre efteråt. Eller också går du och köper en Chanel No 19, det kan du va värd.

Anonymous said...

Irritationer ska ut. Ut med dom bara. Inget att ha kvar i kroppen!!
Mumsiga muffins!! Tack för receptet.
Kram

Blygisens betraktelser said...

Fy bubblan vad ni är söta. Tack! Ni har så rätt så, irritationer skall man göra sig av med. Verkar ganska logiskt. Allt känns bättre, och kom ihåg att jag är en glad skit every day. (har väl inte förstånd till annat...haha)

Vanja said...

här kommer en varm KRAM :)

Blygisens betraktelser said...

Kramar är alltid rätt! Tack!

Mvh

Den vita boaormen.

Anonymous said...

Ok hjärtat, budskapet gick fram och drinken är inbokad. Ha det skönt tills dess!!! Kram från Lotta

Blygisens betraktelser said...

....hehe...Visste väl det!
Det kliar i fingrarna på mig, skall du veta. Må hela Djurgården vibrera....hrmm hrrmmm...host host.