Monday, November 06, 2006

Inget särskilt

Well, efter mitt självporträtt i förra inlägget, kommer här en liten summering av de gångna dagarna.
Konstnärinnan och hennes make reste till syvende och sist bort några dagar, och det var ju för väl. Hon kan bli en smula..speciell i längden. Hon i lagom doser, det kan däremot vara riktigt uppfriskande.
Några andra vänner kom lagom till Helgen tillbaka från Sydafrika, och lördagen tillbringades i deras sköna hem med soft sällskap. Trodde barnen gick "Trick-or-treat" så det räckte i tisdags, men icke- fick vi glada människor erfara.

Mina dagar rullar på. Många i min umgängeskrets klagar. Alla verkar ha sina problem, det är ju ingen nyhet, men ibland undrar man verkligen vad folk håller på med. Suck. Kommer alltsomoftast att tänka på det gamla kinesiska ordspråket : " Man skall inte äga mer än fem saker- då får man bara problem". Stämmer ju så att säga in på väldigt många.



Jahapp. So long.

4 comments:

Vanja said...

Men vilka fem saker skulle man då välja? Lampa, glasögon, dator, block och penna. Kanske.

SonnyBoy said...

Gaahh, jag kan inte sluta fundera på vilka fem saker jag ska välja......nu blir det hjärngymnastik hela kvällen.

Hur gick halloweenfesten förresten?

Blygisens betraktelser said...

..haha...Om de åtminstone kunde hålla sig till en sak per kontinent, så skulle mkt vara vunnet. Kanske. Vad vet jag?
haha...ja, vilka saker klarar man sig inte utan? Vad är viktigt? Tål att tänka på!

Blygisens betraktelser said...

Tack Sonnyboy, jag gick inte på den festen jag hade tänkt gå på, men jag hade en mkt skön kväll i soft sällskap. Ngt jag alltsomoftast väljer nu förtiden.