Tuesday, November 21, 2006

Öppen brasa och goda dofter lockar mest just nu.

Saker som står på min agenda:

1. Dricka Café Dome på ...*beeep*
2. Köpa svart julte från NK. Det svarta, alltså.
3. H***e. ÅTERIGEN lämna in mitt gamla kära armbandsur på lagning. Tröttsamt. Men- en mer kär och trofast vän får man leta efter, så det gäller att inte tumma på underhållet.
4. Kolal vad för slags Christmas Carroll-skivor jag har...uppackade. Måste måste måste ha viss sorts musik så här i vintertider.
5. Binda en sjysst julkrans att hänga på dörren. Det brukar jag göra ihop med ett gäng flickor i samband med bak etc.
6. Ååååå....så många måsten just nu...
7. Stressa ned.

Summering:

1:an och 2:an kan bli enkelt. 4:an låter också lockande. Resten får vänta ett tag till. Ja, 7:an får jag ju inte glömma, nej. Pweeeeh!

Till alla utlandsboende kan jag hälsa att NK:s julskyltning är ...ja, gullig. Som vanligt.

/ "B"

4 comments:

Vanja said...

8. Glögg? :)

Blygisens betraktelser said...

Haha! KAn bli svårt, enär mina väninnor inte är lika förtjusta i glögg som jag är. Å, jag fullkomligt älskar vintrarna!
PS. Tusen tusen varma tack för bilden, jag ber om ursäkt att jag inte mailat och tackat ordentligt. Den är mer än rolig- jag tycker den är lysande!

Blancaflor said...

Åh, ännu ett julfan (fan på engelska alltså;) Jag älskar den här tiden på året, men känslan vill inte riktigt infinna sig här i solen bland alla palmer.

Mamma har dock skickat ner en jullöpare, en adventsljusstake (för fyra ljus) och en julstjärna att hänga i fönstret (den "klassiska" i orange papp).

Julmusik har jag också: en cd med klassisk svensk och en med White Christmas etc.

Underbart!!

Blygisens betraktelser said...

Å! Den där orangea är verkligen en av mina favoriter också! Ngn sådan har jag dock itne själv, men väl så himla mkt annat vackert.
Ja, det gäller att förgylla sitt hem så gott det går denna mörka årstid...jaja. Själv är jag gaaaaalen i öppna spisar och pepparkakedoft, allt ackompanjerat av Christmas Carroll!
Kram!