Saturday, November 25, 2006

Se till att njuta, alla.

Haha.. Det här är ju riktigt roligt! För som jag upptäckte för ett tag sedan, så läser Lotta här på bloggen! Så, hon ringde mig samma kväll.

- Ja, det är Blygisen speaking, svarade jag.
Jag hörde en väsande "hemlig agent"-stämma i andra änden:
- Har jag uppfattat budskapet rätt?
- Japp, det har du! Kan du garantera att ingen hör dig nu, frågade jag.
- Är det big big big business på G, frågade Lotta på Bråkmakargatan.
- Ja, precis som vanligt, sa jag.
- Ok. Jag bokar bord. På det vanliga stället. Jag har en röd julstjärna i håret, bakom vänster öra, sa Lotta.
- Vad fint, sa jag. Men då ses vi sen då!

Från en sak till annan så längtar jag efter lite kyla och snö nu! Jag vill höra och känna snön knarra under sulorna, njuta av dalande vackra snöflingor, gosa in mig i snygga stora halsdukar.
O well, tids nog!

Må så gott alla!


PS. Bilden är INTE hemifrån mig, men det är så här jag tycker man skall tillbringa sina vinterkvällar nu. Basta!

DS.

4 comments:

Blancaflor said...

En öppen spis har jag drömt om i hela mitt liv. Vi har en på vårt sommarställe, men där är vi främst...just det på sommaren :)

Jag åker till Sverige nästa helg och hoppas att få lite julkänsla.

Blygisens betraktelser said...

Nästa helg torde julhetsen kommit igån någorlunda iaf, sade jag lite missnöjt. Hm.
Du får förhoppningsvis höra lite "Nu är det jul igen" med Adolphson & Falk, och kanske kanske borsta bort några snöflingor från vinterkappan...
Om inte, så hoppas jag din vistelse blir skön ändå, såklart!

Öppen spis= ett måste.
Bo vid vattnet= ett måste.
Men man klarar sig utan, om man måste, även om det är tungt! hehe..:)

SonnyBoy said...

Då är det väl hög tid att jag laddar min fireplace-dvd, ska tydligen vara sprakande ljud tom, inte illa.

Blygisens betraktelser said...

..haha. Förra vintern såg jag de där portabla "öppna spisarna", alltså inga kaminer, utan ngt annat skumt.
1. De alstrade ingen värme, enligt försäljaren.
2. Man eldade med olja...(låg mysfaktor!)

Näe....kan inte bestämma mig för om jag tycker de är tacky eller geniala!