Monday, November 27, 2006

No stress, Baby.

Äntligen en ny dag! Måndgar är för trista. Tunga blöta blä, helt enkelt.

Skulle hämta ut några stövlar och skor hos skomakaren igår, och det skulle nog vara bäst för min hälsa om jag beslöt mig för att det var sista gången jag anlitar de där klåparna. Han som tagit emot den första laddningen på fem par, och lovat mig dem för två veckor sedan, hade helt sonika dragit till Thailand, bara sådär. Utan att informera den andre klåparen om att Blygisen var lovad de fem första paren ett visst datum. Jag stod som förstenad och koncentrerade mig på bukandning när han i total avsaknad av självinsikt eller goodwill stönar ut det till mig.

Plus att jag lämnade in några till par för ca en vecka sedan, och de hade ju den här klåparen som nu stod framför mig i egen person lovat mig för några dagar sedan! Och de var INTE färdiga!

Vad göra? Well, jag överlever, och jag tyckte till slut lite synd om honom. Trots att jag inte beklagat mig med ett enda ord, tyckte han att han fått en överdos av ovett från mig. Förresten, det kanske är ett slags knep han kör med? Spela ynklig? Nä, jag föredrar att tro på att han är mån om sina kunder, och helt enkelt sitter i skiten eftersom den andre klåparen är i Thailand och inte kommer tbx förrän om två veckor.

Och jag har ju bestämt mig för att inte stressa upp hur som helst, så jag får väl gå i gummistövlar i värsta fall. Undrar om det är okej till dress, när man skall äta på J eller Ulriksdals Värdshus (lr var man nu föredrar att äta)? Kanske blir en ny trend, vem vet? haha.


Ha en skön dag, alla.

No comments: