Wednesday, April 09, 2008

Det är inte lätt att få tag i bra tjänstefolk nuförtiden

Mina dagar är så fyllda med allt möjligt, och så fort jag får en stund över till bloggeriet, blir jag avbruten. Men nu så- ett inlägg:



I förrgår var jag ute en sväng på ärenden. Min mobil ringde. Det var en som var hemma och städade hos mig (jag v-ä-g-r-a-r använda mig av uttryck som "min städerska" etc. Jag kan bara inte.), mot vit betalning, givetvis.



-"Blygisen", svarade jag.



-"Hej. Det är ngn som ringt och sökt dig. Från Svenska Dagbladet. Varför ringer de? Verkar viktigt."



//

Jaaaa hörreni.

Nog för att jag säkert är en viktig person som har mkt att berätta, men inte ringer de från Svenska Dagbladet av ngn annan anledning än att vilja sälja en prenumeration till mig! Gud vad jag skrattade.

Alltså, jag vet inte, men jag tyckte det var roligt att bli uppringd på mobilen i detta ärende.





I helgen ses vi på "En riktig trädgårdsmässa", "Nordiska Trädgårdar" på Stockholmsmässan.



Kram på er och fortsatt trevlig dag önskas!

8 comments:

Smartasmia said...

Aha! Trädgårdsmässan, minsann. Det tål att funderas på:-) Och hehhehe...alla är vi nybörjare i början (ang. tidningsförsäljare, alltså):D

Blygisens betraktelser said...

Klart även du skall dit, Smartasmia!

Visst är det sött ändå...."verkar viktigt" hihi..

ooo my god! :-D

Miss Upsey Daisy said...

Det var gulligt. Och ärligt dessutom. Eller hur!

Annie - PD said...

Hahha :D Men du är ju superviktig!!!! Det vet både du och jag...
Kram på dig

Frk Fleggman said...

Hihi, gulligt. Ha det så kul på mässan, jag håller mig hemma i min icke mässmässiga dito.

Blygisens betraktelser said...

Jo, mkt lojalt, nästintill storslaget! Skulle kunna berätta många roliga historier, men vågar ju inte här..hehe...

Tack gulliga AnniePD! Det var det finaste jag hört på länge. :-)

Jomen, Frkn Fleggman! Man får alltid lite inspiration.
Har inte heller ngn slottsträdgård direkt, men det kan vara kul med lite idéer, tänkte jag.
Seeen är det ju alltid intressant att se hur en del jobbar, tänker också.

Ingrid said...

Haha! SvD kanske följer din blogg,som Östgöts Correspondentens redaktion gjorde på min och hörde av sig (vilket jag självklart först trodde var en practical joke någon av mina kompisar utsatte mig för) och vill samarbeta med dig...
eller så var det bara en prenumerationsförfrågan ;)

Du har en snäll blygisens-hem-vårdare iaf!

Glad helg på dig!

Blancaflor said...

Hoppas att du hade det trevligt på trädgårdsmässan. Här i Gbg har det snöat lite vilket är lite trist, men snart hoppas jag att våren kommer för att stanna.
Ha en trevlig sändagskväll!