Tuesday, April 01, 2008

Hemma-hos-reportage

Jo jag lurade rätt många igår, det var allt ifrån att när ngn ringde till mig och jag sade:

-Men? Var är du? Har du inte hört?
-Nej? Vad?
-Jamen, xxx har ju brutit benet, är DS, måste in nu, kan du fixa det o det....

...till att jag ringde en person och frågade (Detta skämtet var egentligen tillägnat en person jag känner, att jag skulle ringa och be denne ställa upp på ett hemma-hos-reportage, men jag var helt enkelt lite orolig att personen skulle bli alltför stressad över den frågan, så jag gjorde såhär istället) :

-Hej! Har du lust att komma till mig nästa helg? Du vet, den och den tidningen vill göra ett hemma-hos-reportage...Så då tänkte jag, att du sitter i den där soffan, jag drar fram den där fåtöljen, så kan vi sitta där och dricka kaffe och lite sådär....

-Jaha...

-Så, om du sitter med ryggen åt ett visst håll, får man en perfekt vinkel så man får med den och den möbeln i bakgrunden.

- Ja...hehe ..haha..

-Ja, och du kan väl sminka dig lite sådär fint och kan du vara snäll och tänka lite på din klädsel, det måste se snyggt ut förstår du! Det skall vara lite "colonial laid back safari-feeling". Jag får ordna några snygga blomverk, det ordnar sig.

-Ja....men vadan detta nu då?

-Ja, inte vet jag, det var väl bråttom för dem. Kan du öva lite på att sitta snyggt med benen över varandra? Du kan ju ta en banan också, det är ju gott!

- Haha...ja....alltså, jag förstår att det här är roligt för dig, men jag vet inte.....

-Joooojooo, jag tänder ljus här och vi sitter där och där, det kommer se sååå fint ut. De skall bara göra ett hemma-hos-reportage, lite intervjuer och sådär. Du kan väl lite i förbifarten berätta ngt snällt om mig, du kan gärna göra det hela tiden, förresten! (snacka om att jag hade sååå svårt att hålla mig för skratt...oooo)
Förresten, har du lust att ringa xx och fråga om denne också har lust att komma över då? Det kommer se urtjusigt ut, vi dricker kaffe och sådär.
Bra, då hörs vi imorgon då! Kram !

// Ja, jag kan inte återge hela konversationen, men jag hade mycket svårt att hålla mig för skratt, det är såååå INTE jag att säga som jag gjorde, göra ett sånt upplägg.
Jag föreslog att personen skulle äta en banan!! Hahahaha

INTE för att jag haft ett hemma-hos-reportage någonsin, men jag vet ju att många har olika uppfattning om såna. En del vill väldigt gärna vara med på sådant, medans det är ungefär den största fasan som finns för andra.

Så, med risk för att bli omtalad som "hon med hybris", får vi se om skämtet gick hem återstår att se. Vi får se om tfn ringer idag och hur många som är på, så att säga!

Vet inte om det här var roligt att läsa, men jag skrattade så jag höll på att svimma. Jag ringde senare en annan person och berättade om detta, och vi höll på att kikna av skratt!

Ha en skön dag alla!

2 comments:

Annie - PD said...

hahaha :D Du är rooooolig! Din vän började genast planera outfit som skulle matcha bananen, hahahaha :D

Frk Fleggman said...

Hihi, den var BRA! Om jag gjorde detsamma, skulle ingen tro mig. Om det inte gällde ett hemma-hosreportage i tidningen Loppisfynd, vill säga... :-)