Saturday, April 26, 2008

Poetical justice?

Godmorgon!

Där fick jag så jag teg, igår. Det var som om inlägget om stringjeansen förföljde mig igår.

På eftermiddagen skulle jag förbi en person av den äldre generationen, och väl på väg dit stannade jag till för att plocka med mig en bukett vitsippor. Självklart! Vem skulle kunna motstå en sådan tanke?



Jag vek av den lilla gångstigen och böjde mig ned, satte mig på huk, och började plocka och plocka. Gick med höga knän längre och längre in mot det vita uppdukade bordet, och försåg mig oblygt.

Alltmedans andra flanörer promenerade förbi och hejade och önskade "Trevlig Helg" och sådär.

Jodå. Ni börjar säkert förstå vart jag vill komma.

Alltså, när jag reste mig för att gå vidare och upptäcker att det inte riktigt är som det skall vara med byxorna och allt det andra, då var det iiiiiinte roligt. När jag säger att jag kände mig svimfärdig är det absolut ingen överdrift, gott folk!

Nåväl.

Där fick jag för att jag häcklade de där stringjeansen, inte sant? Poetisk hämnd?


(Den äldre generatioenn blev mkt glada över blommorna, och det var ju huvudsaken)


Kvällen avslutades med grannarna på deras terass. Mkt skönt att kunna sitta ute redan innan valborg!

Kram och fortsatt trevlig helg på er alla!

5 comments:

Anonymous said...

Hahaha! Men kära Blyger. Tur att inte paparazzi var i närheten. Kram Nalle

Anonymous said...

Kära systeryster! Det är vår nu igen, äntligen!!! Minns du allén på Strandvägen? Minns du draken? Minns du hur allt började? Livet går i kringelikrokar, you win some, you loose some.... Men det är alltid underbart att ha med sig fantastiska, galna, sköna, ovärderliga minnen in i framtiden! Stor kram, kära söta sockertopp! Sked min herre? /B

Blygisens betraktelser said...

Hahahahaha...Ooooooooooooo, ja. Tur det! ;-)

Kram på dig Nalle Kära!

Min älskade B! *pusspussussskramkram*

Visst minns jag, visst tänker jag på allting ofta ofta.

Vill inte skriva här, som du ju vet, men jag har otroligt mkt att berätta.
Inte att 1800-talspersonen velat ta klivet in i 2000-talet, dock, men att livet rullar på iaf, etc etc.

Stor kram från en som tänker på dig och längtar efter dig!

Anonymous said...

Från en liten blyg viol till en annan..... Vill inte heller skriva för mycket här. Men snart, snart är det dags för oss båda med en lååååååååååååååång köttbullemiddag på operakällarns bakficka eller dylikt.
Till dess, håll i hatten min kära!

Blygisens betraktelser said...

Ååååååååååååå, det låter härligt, att veta att det snart är dags för oss med en lååååååång köttbullemiddag.

Hahahahaha...å, som jag skall hålla i hatten, jag lovar!

Kram så länge mitt hjärta!