Tuesday, April 01, 2008

Myrinvasion

För exakt ett år sedan kom jag hem efter en resa, och upptäckte att halva hemmet var invaderat av myror.

Jag ringde Anticimex som förklarade att de kunde tidigast komma efter en vecka. Very nice.
Så, jag hade att välja på att lyfta ut väskorna och ta in på hotell en vecka till, eller kinsesa hos ngn kompis, och jag valde det senare.

Vad tror ni har hänt nu? Jo, precis. Myrinvasion!

Hittills har jag sopat ihop dem, slängt ut dem, trampat sönder (ja, jag blir ju galen på detta), och frågan är hur länge jag måste vänta denna gång på att Anticimex kan komma.

De klassade det ju inte direkt på samma vis som jag gjorde, om det nu har ngt att göra med deras väntetid.
Några myror (tror ett trettiotal hittills) på ett golv, några myror (två) på diskbänken.

Det är ju ett under att de håller sig till hallen och vardagsrummet (och diskbänken då), och inte inte inte har setts någonannanstans.

Jag tänker som så att klart jag måste ringa, annars blir det värre inom en snar framtid.

Ja vi får se.

Jag hade önskat att detta var ett aprilskämt, men så är det tyvärr inte!

Hoppas verkligen ni blivit lurade ordentligt idag, eller snart kommer att bli!


Skall nog fnula på en riktig blåsning ett tag, sen får vi se vem som drabbas. Hehe.

Glad 1:a april!

6 comments:

Annie - PD said...

Det finns en dosa som innehåller något som ser ut som myrägg. Dessa bär myrorna med sig, ner i boet och det tar kål på de små (fina, hehe) djuren. Blev galen på myrorna på ett ställe på gräsmattan på torpet (vid utemöblerna) Det stod mellan dem eller mig. Jag vann... hehe ;)

Blygisens betraktelser said...

Ja, men nåt sånt där hade jag tänkt mig! Att man kan lösa detta lilla (men ack så stora ändå) problem själv.

Visst har jag varit med om myror förr, men det var väl mest när man inte själv tog hand om den sortens problem!

Tusen tack, jag skall verklgien höra med grannarna om vet exakt vad jag skall köpa.
(Tur man har världens snällaste grannar, säger jag bara..)

Frk Fleggman said...

Såg i DN att man ska glasa in Hammarbybacken för 2,4 mdr, inte ens jag gick på den lätta... Här i byhåla försökte tidningen lura i oss att det skulle spelas in halverotiska tyska filmer i stans gamla slottsruin... statister sökes av LAPRIAFILM :-D

Blygisens betraktelser said...

HAhahahahahahahaaha....Undrar hur många som satte morgonkaffet i halsen av den annonsen! (eller hur många som tänkte något annat..hihi)Det är sååå kul med aprilskämt, tycker jag!

Man är på sin vakt hehe, och ändå blir man lurad!

Miss Upsey Daisy said...

Låter som Annie vet hur en slipsten ska dras... För kommer det några myror blir det väl lätt flera eller?

Blygisens betraktelser said...

Annie PD- det är damen upp i dagen, det! Eller hur man säger..