Thursday, April 17, 2008

Äntligen fredag!

Man kan ju inte bli annat än på bra humör när solen skiner och det börjar grönska ute.



Man ser från dag till dag hur de små knopparna växer till sig, går från blanka stenhårda till små luddiga, det ena bladet efter det andra viker ut sig....



Vi i Norden har det inte lätt, jag säger bara det!



I helgen vankas födelsedagskalas, besök från utlandet, Kungliga Operan (Gustav den tredje) lite middagar och sånt.



Jag skulle behöva hinna till frissan, men jag får väl köra med papiljotterna som vanligt, i ett försök att dölja mitt risiga hår. Suck! Only a real woman can understand me. Jaja, bara koncentrera sig på att inte låtsas om det, så tänker väl ingen på det, förhoppningsvis.



Jag ser fram emot Gustav den tredje på Kungliga Operan.

Se så vacker den är, den nästan 230-åriga byggnaden.







Till sist, allihop - glöm inte bort att ha lite kul också!

Kram.

5 comments:

Annie - PD said...

Härligt helg!
papiljotterna är inte fel, annars kanske du kan köra på en tidsenlig peruk a la Gustav den Tredje???
Helgkram från
Annie

Blygisens betraktelser said...

Hahaha! Åååå det vore något!

*snart spärrar de in mig*

(Hej hej frkn B om du ser detta;-)

Miss Upsey Daisy said...

Låter som en bra helg. Snart ge mig iväg på löprunda innan jag har en bloggdejt på stan....

Blancaflor said...

Visst är vädret ljuvligt!

Allting blir så mycket lättare och man "tar den långa vägen hem" som Lars Winnerbäck sjunger.

Och nästa vecka är det valborg!

Vintern ra...

Kram

Blygisens betraktelser said...

Miss UD:
A, du skall ha en eloge som tränar och tar hand om dig. Just att jogga är ngt jag verklgien inte orkar ta mig för, även om det nog vore ett bra alternativ för mig.

Blanca:
aha, där fick jag en blink om Lars Winnerbäck som jag abslut inte har ngn som helst koll på. Låter trevligt!

Kram på er alla!