Tuesday, April 15, 2008

Ljus över mörker

Godförmiddag alla!
jag försökte hitta en bild på den lykta jag ställde i mitt fönster igår, med ett ljus i.
Kunde tyvärr inte hitta ngn, men den var ljust rosa och ser lite gammaldags ut.

Jag såg många som ställde ljus i sitt fönster igår, och det kändes som det hemska tunga som vilat över mig försvann och lättade till slut. Det är skönt när människor visar medmänsklighet, att de vet och att de bryr sig.

Däremot hittade jag en massa fina saker på http://www.designdirekt.se/.

Vem vill inte känna sig som den härliga och glittriga och strålande charmiga Leila i köket?

Här hittade jag iaf ett perfekt krukset i hennes typiska färger, som man kan ställa i köksfönstret, eller på bänken.




Från Royal Classic, 169 kronor! Maj gadd!






Gissa vem jag tänker på när jag ser detta då?



Skulle väl passa perfekt i det omtalade sovrummet med fondtapet i brunt och turkost? Kanske inte så praktiskt med Gul och Grå....jaja. Urtjusigt är det iaf, tycker jag!




Vem skulle få denna då?



En mkt snygg kruka! Passar ju precis överallt egentligen, tycker jag. Kanske finns den att köpa over there, men du prioriterar nog hellre väskor och sånt på er stundande resa ;-)



Och se här, att ta med sig ut på landet, alldeles egna små söta handdukar.



Ett vackert nostalgist set i egyptisk bomull och spets.

Det finns en del vackra hatt-askar, vackra krukor och för att inte tala om trädgårdsförkläden och lite sånt.


Sen hittade jag såklart små ägg till en ung flicka som skriver så vackert. Jag ville ju ge ett ägg, så här hittade jag några.


Hahahaha...ja, jag tror det fanns något för de flesta där.

Fortsatt skön dag önskas.

2 comments:

Miss Upsey Daisy said...

Till mig! Annie får NY paketet och Josefin äggen?

Du är söt du Blygisen :-)

Blygisens betraktelser said...

hahaha...Ja, jag tänkte det! Och Blanca får ett eget handduksset att ta till landet. Perfekt, helt enkelt!
Kikade du in där, förresten? Jag tyckte det fanns en massa fint där.

Tack! (inte så svårt att vara snäll så här gratis..hehe..)