Thursday, October 02, 2008

Inte klokt det här

Det är tur det här är min egen blogg, så att jag får tjata hur mkt jag vill.

Jag har ännu ej kommit i säng. Jag sitter ffarande och stirrar på min spegelbild. Samtidigt fattar jag att det är ju "bara håret". TUR att det inte var ngt värre.

Den förledande väninnan som också skulle bleka slingor i sitt hår i tisdags ringde här under kvällen och frågade om lite saker inför lördagen.

-Vad gör du?

- Gör? Jag är i chock ang. håret, sa jag.

fniss fniss hördes i andra änden av luren.

-Jamen, alltså, håret rivs ju! Det river mig på armarna! Det känns precis som skatklor som river mig på armarna. Dessutom ser jag faktiskt ut som en f.d. fängelsekund.

fniss fniss

- Skrattar du? Hörde jag ett skratt? Jag svär- håret rivs, det är inte snyggt, jag är i chock. Skämtar inte. Hur ser du själv ut egentligen? Vad ska jag ta mig till?

- Släng i en brun färg, sätt i massor av olivolja i hårtopparna, säger hon.

-Loooova att det hjälper, ber jag henne. Hon har ju trots allt en faiblesse för att färga håret själv hemma, så hon borde ha en massa kunskaper inom ämnet.

Olivolja, then.

8 comments:

Anonymous said...

Låter som det är läge för en kort frisyr, kan bli riktigt snyggt det med :)

Blygisens betraktelser said...

Ha ha ha! Nädu, konsulten! Aldrig i livet, säger jag bara.

Men du ska ha tack för att du tror det och peppar mig iaf.:-)

Ingrid said...

Hahaha, tragikkomik.
Olivolja, skulle den laga trasiga toppar? Eller blev håret bara flottigt? Höhö.

Om det stämmer ska jag ösa på.

Glad fredag och hoppas du inte gör en Britney Spears i all förtvivlan ;)

Blygisens betraktelser said...

Hahaha..Tragikkomik it is, Ingrid!

Hahaha...En Brittan Spjut får jag verkligen hoppas att jag inte gör.

Jag skall strax meddela resultatet av morgonens bravader....hehe.. :-)

Trevlig fredag på dig med!

Annie - PD said...

Nu skrattgråter jag här - stackars dig!!!
Tror på en toning - men ta det varligt för annars kan det bli grönt...

Blygisens betraktelser said...

*illskriet från vildmarken*

grönt?!

Too late....ska strax tvätta ur hårinpackningen som jag haft i efter jag färgat det.

*dunkar mitt huvud med det klena förståndet i bordet*

Miss Upsey Daisy said...

Man kanske skulle testa olivolja?

Blygisens betraktelser said...

Ja, jag är lite tveksam till olivolja i håret- tycker mig ha hört för länge sedan att det inte alls är bra. Men vem vet? Jag glömde ju en gång mitt rengörings-kit när jag var i Marbella, och rengjorde ansiktet med ---hör och häpna--olivolja och vatten i två veckor. Och jag har aldrig haft finare baby-hud än då ....men det berodde väl på luften o allt också.

Jag kör bara med hårinpackning tills jag blir mer övertygad. hon verkar liiiiite opålitlig den där ;-)