Wednesday, October 01, 2008

Frisör-tips mottages tacksamt.

Igår skulle jag minsann ut och äta lunch med en väninna. En mkt kär en.

Fråga mig absolut inte hur, men av ngn outgrundlig anledning hamnar vi på ---ta daaaa- McD´s.

Så, vi fick världens billigaste "lunch", en slags hamburgare och ett glas vatten för den icke-svindlande summan 15 kronor. Man blir ju till och med glad över minnet, asså ;-)

Sen blev hon sugen på ett glas vin, så då gick vi ett mkt trevligt ställe och fick provsmaka en fyra-fem viner innan vi hittade ett som passade. Så då bestäldes in en flaska av det.

Det var mkt trevligt att sitta där coh hälsa på alla som prompt skulle fram och hälsa, ägaren känner vi sedan flera år tillbaka, det var kort sagt riktigt trevligt.

Men sen. Sen fick vi en urdålig idé.

Är det inte dags att gå till frisören nu? Egentligen? Jo, det är absolut hög tid (inte på riktigt, men vi var ju tvungna att övertyga oss själva). Det skulle vara trevligt med lite ljusa slingor, tror jag.
Ja, samam här, men tänk så krångligt att behöva vänta till man får en tid hos frisören.

Ja, tänk vilken tur att de säljer sånt stuff på Kicks och Åhléns och allt vad det är.

Ja, och tänk vad gott det skulle vara med lite mer vin också. Tänk dig, ett glas shiraz!

Ja, och förresten, sitter inte hon-den-där-som-vi-ska-fira-på-lördag-eftersom-hon-fyller-år-då ensam hemma ikväll?

Jorasatte.
Några kartonger av det absolut värsta blekmedel som finns och en BIB MacPherson senare, så var katastrofen ett faktum (som är så tråkigt att behöva höra sig själv säga jämt). Suck!

Men fråga mig inte hur resultatet blev, kära ni. Allt jag säger är:
Jag ser ut som en som suttit i fängelse flera år.

Det är riktigt illa. Och jag som är sååååå övernoga och petig med håret i vanliga fall. Jag är ökänd för att absolut inte klippa mig själv etc. Detta är snudd på skandal av mig, alltså.

Så, det blir ju till att hitta en tid hos ett riktigt proffs innan fredag. I mrgn är det torsdag.

ja, då vet ni vad jag skall syssla med i morgon då. :-)



Jag skyller mitt handlande på Den Vackre Mannen. Han har förvridit huvudet på mig.

(Jooooodå, vi är vänner igen....hehe,-)

3 comments:

Ingrid said...

Hahaha,fantastiskt vad en BiB kan göra med ens omdöme.
Men vilken färg antog ditt hår, det förstod jag inte riktigt?
Gulblond?

Ingrid said...

Nej det måste varit McDonalsburgaren som förgiftade er!?

Blygisens betraktelser said...

Hahaha på dig själv, Ingrid! Inte kul alls detta! Grrrr......

Det måste varit McDonaldsburgaren, helt klart. Där sade du nåt!

Jo, min "hårfärg"...Jag var brunett innan....med långt glansigt hår. Jag vet inte hur jag skall förklara min s.k. färg nu. Very höstish, kanske? Brandgul. Fläckvis då. Inte särskilt glansigt alls.

Gaaaaaahhhhh....*illskriiiiiii*

Får rycka av en äldre dam på Öfvre Östermalm hennes turban, tror jag. Eller Billy Butts.

Suck.