Thursday, October 02, 2008

Pest eller kolera

Jag ser med fasa min spegelbild i spegeln. Lyfter håret och granskar det överallt.

Mitt hår! Det är totalförstört.

Jag sitter med en sax i ena handen och pillar lite på den. Stirrar ömsom på min spegelbild, ömsom på Den Stora Fina Saxen.

Jag har några förpackningar med ljus gyllenbrun färg från Garnier hemma, ni vet: Garnier betyder näring, med mer färg får håret näääääring.

Inpackningar till håret har jag som tur är i överflöd hemma.

Frågan är bara om det hjälper. Håret är som uppluckrat i topparna, sprött och risigt är bara förnamnet.

Aldrig mer en hamburgare från Mac Donalds, säger jag bara.

Och till råga på allt ringer Den Vackre Mannen hela tiden. Det räcker ju med att höra ahns röst så blir jag ju helförvirrad. Det är ingen underdrift, för den som undrar.
Och jag skall bort över helgen; fira en som fyller år på lördag.

Hm. Sax eller mer färg i håret? Pest eller kolera?

Lutar åt mer färg, plus en ordentlig inpackning.

Snälla, låt nu håret vara inom räddning!

4 comments:

Anonymous said...

Hm... Jag måste nog säga sax ändå. Risken finns ju att det spröda i topparna suger åt sig utav bara helvete annars, och så får du lite flammigt hår istället. Men man vill ju aldrig klippa sig.

Blygisens betraktelser said...

Uuuuuuuuaaaaaaah. Gaaaaaaaah.

Snälla, har du inget bättre förslag?

Har läst igenom hela din blogg, och blir mkt berörd.

Säger som din väninna, som sagt: Var stark nu.

Anonymous said...

Vad gullig du är! *rörd*

Blygisens betraktelser said...

Men tack kära du!

Jag får lust att ta tag i dina axlar och se dig i ögonen, ta ett snack med dig. Men men....

Gaaahh....det är inte lätt det här med livet eller kärleken.