Friday, October 10, 2008

Äntligen!





Stort välförtjänt Grattis till Jean-Marie Gustave Le Clézio, som är 2008 års Nobel-pristagare i litteratur.



Det klingade inte till i mitt bakhuvud alls när jag hörde namnet. Å andra sidan..... Jag ägnar inte varje dag år ut och år in att gå igenom litteratur och de som skriver den.


Är det fler än jag som brukar bli lite kär i pristagarna? (Alltså, Doris Lessing som är förra årets pristagare i litteratur blev jag ju inte kär i på det viset...hehe)



Se så stilig -och så kommer namnet vi alla skall lära oss att säga sådär flytande nu, säg efter mig:


Jean-Marie Gustave Le Clézio

- var, även i yngre dar...

Lova mig att ni ser till att ha en bra dag idag, så skall även jag försöka.

Hej för denna gång så hörs vi snart igen.

7 comments:

Unknown said...

Men nu verkar förra årets koppling till mina katter vara bruten i alla fall? Väl?

http://asamittivarlden.blogspot.com/2007/10/kopplingen-mellan-vra-katter-och.html

Anonymous said...

Äntligen!!!

Miss Upsey Daisy said...

Vissa namn låter som musik i munnen...

Blygisens betraktelser said...

Åsamittivärlden: Hahaha...har kollat länken, och minns plötsligt hela det förloppet.
(Och inser att nu kan fler se bevis på hur flamsig jag kan vara..utifall ngn som läser här har undgått att märka det, menar jag.....)

Ja nu verkar kopplingen väl vara bruten ändå?

Mistressen, fast det känns fel att kalla dig så: Ja, ÄNTLIGEN!




Miss UD: Jaa....och detta gör onekligen det.

Tycker han är tjusig också. Härligt gammaldags ord- tjusig. Så tror jag farmor sa om män. Herregud.

Blygisens betraktelser said...

Äsch, nu är jag trött. Stilig var nog ordet hon använde.

Annie - PD said...

Ja, jag blir alltid lite kär. Och köper alla böcker. Även i Doris...

Blygisens betraktelser said...

Ja, vad härligt!
Javisst, även i Doris, så är det.

Åååå så jag ser fram emot alla talen på Nobelfesten.

Talen talen.