Tuesday, January 06, 2009

En förebild



Jag har funderat lite över det här med att ligga i soffan och läsa.

Ngt måste ha hänt i mig när jag läste en krönika av this lady- Cecilia Hagen.

Jag vet inte vad krönikan handlade om, eller ens när det här var, men jag minns väldigt väl att hon låg på soffan, eller åtminstone skrev om att hon hade legat där.

Detta, gott folk, tror jag att jag tog som intäkt för att det är fullständigt normalt att ligga på soffan och läsa och sköta så många sysslor som möjligt därifrån, i alla fall mellan varven.

Cecilia Hagen- så mycket mer än en soffliggare, of course, men det är även så jag ser henne.

Cecilia Hagen- med rätt att ligga i soffan!

9 comments:

Uttrycksrum said...

Härligt! HOn kan nog bli min förebild i detta också!

Blygisens betraktelser said...

:-)

Ja, vad bra!Jag har hört att man skall skaffa sig förebilder!

j said...

åh raring. fina du. tack för dina som vanligt fantastiska kommentarer. jag säger detsamma. en fullkomligt storstilad början på det nya året önskar jag dej.

stor kram!

Blygisens betraktelser said...

:-)

(Det är altid med ett leende jag tar emot "Å raring" från dig. Så sött så. Du glider fram med huvudet fullt av tankar, och kallar oss äldre flickor för raringar.)

Ja, det här året kommer bli ett bra år, säger mina vänner.

Well. Let us hope so.

Stor kram tillbaka!

Annie - PD said...

Hagen är en klok kvinna! Tror hon myntade uttrycket "Det man inte kan göra från soffan bör man inte göra alls" ;)

Frk Fleggman said...

Cecilia Hagen är sån jag vill bli när jag "blir äldre".

Blygisens betraktelser said...

Annie PD, det verkar inte helt osannolikt ;-)

Frk Fleggman, du är nog inne på rätt spår då! :-)

Gillar henne skarpt jag med!

Karriärmamman said...

Åh, helt rätt! Jag kan riktigt se mig själv ligga där på soffan och likt Caligula ge tummen upp eller ner till den Förvirrade Maken när han utför mina krav...MOHAHAHAHAHAHA

Blygisens betraktelser said...

lol.....


Det var en härlig bild!

Tummen upp!