Wednesday, January 21, 2009

Jahapp. Onsdag 21 januari 2009

Igår träffade jag två av mina närmaste vänner och drack kaffe och babblade om gamla bravader.

Jösses amalia. Hur man i yngre dagar bara tog sitt pick och pack och åkte iväg, tog in på ett hotell och slappade rent allmänt.

Vi var ett gäng som höll ihop och hade vi riktigt tråkigt, eller vad det nu var för fel på oss, så bestämde vi oss för en stad och åkte dit, tog in på hotell och stannade över helgen.

Jaja....

Igår köpte jag tio orkidéer. Vi får se hur länge de håller sig fina.

Klädsel senare idag, när jag klätt på mig kommer vara:

Orange angoratröja från Fenn Wright & Manson (gammal, hade glömtjag hade den i min ägo, menjag kände för lite klassiskt orange idag), svarta jeans och ----tadaaaaa- armbandsur avsedd för herrar egentligen (trams) och pärlor i öronen. (Det enda jag egentlien bryr mig om är håret, som absolut inte är i toppskick efter det där Mac Donalds-besöket jag skrev om i början av oktober förra året)

Men det blir sen, först skall jag ta en lång dusch och dricka mitt kaffe och hoppas på att huvudvärken ger med sig så småningom.

Kanske får jag hit en vän senare idag som skall hjälpa mig borra upp några saker. (man måste ju vara rädd om naglarna. NOT. Men jag äger ingen borr, så enkelt är det hehe)


Ha en trevlig dag, alla.

6 comments:

Blue said...

Jag är stolt. STOLT I tell you! För att du inte bara har klockan på armen utan att det dessutom är ett herrur.

Jävla tonårskids som fipplar med mobiltelefoner för att kolla tiden ;)

Blygisens betraktelser said...

En religions-revolution kanske det inte riktigt är, men något håller på att hända, den saken är klar som korvspad.

Själv kollar jag tiden både på armen och mobilen.
Miss over kill, som sagt hehe.

Ja, dessa kids. Underbara men de vet inte alltid sitt eget bästa ;-)

Knicke said...

Det låter j-ligt skönt. Att dra iväg ett gäng till nån håla, bo på hotell och snacka skit. Och dricka jos och vodka.

Ha det!

/ K

Blygisens betraktelser said...

Godmorgon Nicke.

Jovisst var det skönt. Det där med jos och vodka funderar jag lite på. Det skulle inte förvåna mig om det var det vi sörplade i oss om kvällarna, men det skulle aldrig falla mig in att dricka det nowdays ;-)

*ryyyyyyyyyys* (icke starksprit här, hellre ett glas vin eller champagne)

MEn visst hade vi roligt, särskilt när vi var fler än tio som kunde masa oss iväg och ta in på hotell.
Kan säga att även om vi var "galna" så var vi väldigt städade ändå. Bara så alla vet. hehe.

Blue said...

Jag säger bara "det tidigare reflexmässiga kollandet på armen har ersatts av att man stoppar ner handen i fickan efter mobben och slänger en blick i midjehöjd".

WHAT???

När jag försöker visualisera grejen så säger det tilt i min hjärna. Jag är hittills förskonad från att ha sett det. Och jag hoppas slippa se det i framtiden också. Men det ser dystert ut enligt kommentarerna.

Herregud - tom "tanterna" har ju droppat armbandsuret?????

Blygisens betraktelser said...

Vi har kommit ngt på spåret, sanna mina ord!

Grattis idag, Miss Blue!